سرمایه بیشتری در اختیار صندوق پژوهش و فناوری خوزستان قرار گیرد/ شرکت ها و صنایع مختلف استان در این صندوق مشارکت و سرمایه گذاری نمایند
سرمایه بیشتری در اختیار صندوق پژوهش و فناوری خوزستان قرار گیرد/ شرکت ها و صنایع مختلف استان در این صندوق مشارکت و سرمایه گذاری نمایند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان باید تقویت شود و اعتبار و سرمایه بیشتری در اختیار آن قرار گیرد و شرکت ها و صنایع مختلف استان می توانند در این صندوق مشارکت و سرمایه گذاری نمایند و مطابق برنامه از این محل سودآوری داشته باشند.

به گزارش کاوش اخبار، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  شامگاه دوشنبه ۲۲ دی ماه در نشست جمع بندی سفر یک روزه خود و هیات همراه به استان در محل استانداری خوزستان، گفت: هزینه هایی که از بیت المال در آموزش عالی میشود همه با این هدف است که برای جامعه یک زندگی بهتر فراهم کنیم و این کوشش های علمی در اقتصاد و تولید محصول تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در طول ۷ سال اخیر نگاه ها در این حوزه تغییر کرده و اهمیت پژوهش و کارآفرینی و تولید دانش بنیان در سطح جامعه بیش از پیش نهادینه شده است. برای توسعه هم پیش شرط اساسی فرهنگ است که با ایجاد فرهنگ مبتنی بر توسعه زمینه رشد و شکوفایی فراهم میشود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: اقتصاد ما نفتی بوده و خوزستان هم دارای منابع زیاد نفتی است اما آنچه مهم است به کارگیری دانش و فناوری برای ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت است.

ستاری بیان کرد: ما برای این مسائل آمادگی کمک داریم و حتما باید سعی کنیم عقب ماندگی ها جبران شود و به پارک علم و فناوری هم توجه ویژه شود و شرایطش بهبود یابد.

وی تاکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان باید تقویت شود و اعتبار و سرمایه بیشتری در اختیار آن قرار گیرد و شرکت ها و صنایع مختلف استان می توانند در این صندوق مشارکت و سرمایه گذاری نمایند و مطابق برنامه از این محل سودآوری داشته باشند.