رییس جمعیت هلال احمر: به زودی۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود
رییس جمعیت هلال احمر: به زودی۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در حال برنامه ریزی برای انتقال ۱۵۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ اهدایی شرکت فایزر به کشور هستیم.

کریم همتی روز دوشنبه در جریان بازدید از وزرشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط انتقال و نگهداری واکسن کووید ۱۹ فایزر سخت و نیاز به دمای منفی۷۰ درجه دارد؛ واردات واکسن فایزر از سوی وزارت بهداشت به جمعیت هلال احمر محول شده کارهای آن در حل پیگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه تقاضا برای بحث واکسن در کل دنیا وجود دارد مراحل ارزیابی آن از مبدا انجام و برای ورود به کشور نیاز به تایید از سوی سازمان غذا و دارو دارد.

همتی گفت:در زمان رسیدن واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزر چگونگی دریافت واکسن در رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و روز گذشته نیز برای پیگیری بیشتر این موضوع جلسه در تهران برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور درپاسخ به سوال نبود داروخانه هلال احمر در منطقه آزاد اروند گفت: مسئولان منطقه آزاد اروند باید این موضوع را با اعلام جزئیات آن در سطح کشور مطرح تا مورد بررسی قرار گیرد ولی بحث خانه‌های جمعیت هلال احمر به صورت خاص و عام در مراکز استان‌ها مجوز آن توسط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت صادر می‌شود.

همتی ادامه داد:برای دایر کردن داروخانه هلال احمر در شهرهای آبادان و خرمشهر از لحاظ اعتباری و تامین نیرو هیچ گونه مشکلی نیست اما برای اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۰ در وزارت بهداشت باید طرح موضوع شود.

همتی افزود: برای راه‌اندازی داروخانه‌های داروهای خاص در شهرهای آبادان و خرمشهر مشکلی نیست و در این زمینه وزارت بهداشت همکاری بیشتری را خواهد داشت.

وی به همکاری ۲ میلیون نفر در قالب داوطلبان و امدادگر هلال احمر درکشور اشاره کرد و افزود:هدف از سفر به استان خوزستان را بازدید از پروژه‌های واگذاری به هلال احمر و استفاده از ظرفیت عظیم جمعیت هلال احمر استان خوزستان و حفظ، نگهداری و ارتقای شرایط موجود به خصوص در ورزشگاه نفت‌وگاز اروندان است.

به نوشنه ایرنا، رییس جمعیت هلال احمر گفت: شرایط خوبی است و بحث واگذاری این ورزشگاه به جمعیت هلال احمر قابل تقدیر است اما ما باید شرایط موجود را حفظ و هم نسبت به ارتقای آن و از ظرفیت‌هایی که در اختیار قرار گرفته استفاده کنیم و امیدواریم در این سفر ارزیابی جامع و کمک‌های خوبی را به شهرستان خرمشهر داشته باشیم.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سفر خود به آبادان و خرمشهر از یک استخر سرپوشیده، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نفت و گاز اروندان خرمشهر و مرکز درمانی مادر و یک هتل در آبادان بازدید کرد.