اهواز را فاضلاب برد !/ مشکل اهواز چسبهای مدیریتی است !
اهواز را فاضلاب برد !/ مشکل اهواز چسبهای مدیریتی است !

حامیانِ از خدا بی خبر در زمان تحمیلِ مدیران مورد نظرشان به موسسات عمومی چسبهایی به منصوبان و مُهره های خود می مالند تا براحتی از روی صندلیهایشان جدا نشوند، حتی اگر مصائب عالم بواسطه ی فقدان تیمهای متخصص و منسجم در آن موسسات دامنگیر مردم بشود و زندگیشان را نابود کند. ورود فاضلاب به […]

حامیانِ از خدا بی خبر در زمان تحمیلِ مدیران مورد نظرشان به موسسات عمومی چسبهایی به منصوبان و مُهره های خود می مالند تا براحتی از روی صندلیهایشان جدا نشوند، حتی اگر مصائب عالم بواسطه ی فقدان تیمهای متخصص و منسجم در آن موسسات دامنگیر مردم بشود و زندگیشان را نابود کند.

ورود فاضلاب به زندگی مردم اهواز و تحمیل خسارات سنگین در دو سال اخیر تلخ ترین حادثه ای است که قصور و تقصیر مدیریتی در آن موج می زند اما برغم این موج می بینیم که درجه ی پایداری و مقاومت چسبندگی چسب به اصطلاح مدیران آنچنان بالاست که به زیر آب و لجن رفتن اهواز و استئصال ساکنان آن هم قادر به جدا کردن آن مدیران از صندلیهایشان نیست.

بعنوان یکی از زیاندیدگان مستقیم این وضعیت طی دو سال اخیر ( به اتفاق همسایگان ) شکایتی را آماده کرده ام و به محض اینکه شرایط خروج از خانه برایم فراهم بشود آن را به مراجع قضایی و نظارتی تقدیم خواهم نمود و به استناد قوانین و با ارایه ی ادله ی قاطع و کافی قطعاً احقاق حق خواهم کرد.

اکنون بعنوان یک عنصر رسانه ای همچنین از جایگاه شهروندی این سئوال را از دادستان اهواز و ریاست بازرسی استان خوزستان می پرسم که: آیا دریافت صدها میلیارد پول از مردم آنهم بصورت دوره ای تحت عنوان دفع فاضلاب اهواز در شرایطی که مسئولان آبفا خود اقرار به نابودی فاضلاب در اکثر مناطق می کنند آیا چنین دریافتی از وجاهت قانونی برخوردار است؟

دیوان عدالت اداری در رد دریافت وجه بابت تابلوهای شناسه از سوی شهرداریها اینگونه استدلال کرد: چون در مقابل دریافت وجه بابت تابلوها هیچ خدمتی از سوی شهرداریها صورت نمی گیرد بنابراین هرگونه دریافت فاقد وجاهت قانونی است.

حال اگر همین قاعده حقوقی را به شرکت آب و فاضلاب اهواز تسری بدهیم دقیقا با وضعیتی شبیه به نظر دیوان عدالت اداری کشور مواجه می شویم. سئوال این است که چرا برغم اینکه شبکه ی فاضلاب در بسیاری از مناطق اهواز معدوم شده و وجود خارجی ندارد، چگونه می شود مردم چنین حجمی از مبالغ را بابت خدماتی که وجود ندارد باید بپردازند؟ این سئوال جدی است که آیا این دریافتها وجاهت قانونی دارد و اگر ندارد چرا از چنین اجحاف بزرگی در حق مردم جلوگیری نمی شود؟

شهر اهواز قربانی بی تدبیری و بی لیاقتی حاد مدیریتی شده است و نهادهای نظارتی اگر اکنون کاری در جهت کاستن از شرایط نامطلوب نکنند چه زمان قرار است دست به کار شوند؟

نمایندگان مجلس هم حتماً در حال بررسی شرایط و انالیز اوضاع هستند و در فرصت مناسب که معلوم نیست کی این فرصت مهیا خواهد شد، تصمیم گیری مناسب را اتخاذ خواهند کرد. امیدواریم چسبندگی برخی چسبها به سبب حمایت موکلان ما از مدیران چسبی نباشد.