از ۶ مورد اقدام به خودکشی دانش آموزان رامهرمزی ۲ مورد منجر به فوت شده است /خودکشی آن ها به علت فقر و یا نداشتن تبلت نبوده/ در ارزیابی وزارت کشور خوزستان و معاونان استانداری مورد ظلم واقع شدند/ اخذ رتبه ی ۳۱ نشان دهنده ی شاخص اقدامات اساسی و محوری ما نیست/ فعلا محدودیت های کرونایی در شهرستان های اهواز و کارون اعمال می شوند/ در حال حاضر شهر قرمز در استان نداریم
از ۶ مورد اقدام به خودکشی دانش آموزان رامهرمزی ۲ مورد منجر به فوت شده است /خودکشی آن ها به علت فقر و یا نداشتن تبلت نبوده/ در ارزیابی وزارت کشور خوزستان و معاونان استانداری مورد ظلم واقع شدند/ اخذ رتبه ی ۳۱ نشان دهنده ی شاخص اقدامات اساسی و محوری ما نیست/ فعلا محدودیت های کرونایی در شهرستان های اهواز و کارون اعمال می شوند/ در حال حاضر شهر قرمز در استان نداریم

استاندار خوزستان در خصوص اخبار خودکشی دانش آموزان رامهرمزی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲ مورد خودکشی در بین دانش آموزان رامهرمزی داشته ایم، البته ۶ مورد اقدام به خودکشی در این شهرستان صورت گرفته که ۲ مورد منجر به فوت شده است.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی عصر روز چهارشنبه( ۲۸ آبان ماه) در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار کاوش مبنی بر اینکه “با توجه به رتبه ۳۱ خوزستان در ارزیابی وزارت کشور و انتقادهایی که به معاونین استانداری در این زمینه وارد شده بود و همچنین نامه وزارت کشور در مورد کم کاری های معاونت عمرانی عملکرد معاونین خود را چگونه ارزیابی می کنید”، اظهار کرد: معاونین بنده از نیروهای خدوم و زحمتکش هستند اما مظلوم واقع شدند و زیر سایه ی چتر بنده نادیده گرفته می شوند و شاید اگر در استان دیگری مشغول به فعالیت بودند باتوجه به میزان زحمات و تلاش آن ها بیشتر دیده می شدند.

وی افزود: رتبه ۳۱ که در این زمینه کسب کرده ایم در مورد خود دستگاه استانداری خوزستان و آیتم هایی مانند تعداد نیروهای قراردادی ما، مدیریت سبز، مصرف سوخت و آب و برق در استانداری است و امتیازدهی بیشتر در چنین زمینه هایی بوده است و نه در زمینه های تخصصی مانند فضای کسب و کار و بهبود توسعه شهری و روستایی.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: استان و همچنین معاونین استانداری باتوجه به تلاش هایی که انجام داده اند در این ارزیابی مورد ظلم واقع شدند البته ما اهمیت این ارزیابی را رد نمی کنیم و انتقادها را می پذیریم که شاید بعضا کوتاهی و غفلت از طرف بنده معاونت های استانداری صورت گرفته باشد اما منتقدان باید آیتم های این ارزیابی را بررسی کنند که آیا این رتبه بندی مربوط به مدیریت استان است و یا به سایر آیتم ها ارتباط دارد؟ منتقدان برای پاسخ به این سوال باید از در انصاف وارد شوند.

شریعتی تاکید کرد: این رتبه نشان دهنده ی شاخص اقدامات اساسی و محوری ما نیست و مربوط به استانداری است و نه استان. گرچه همین موضوع نیز مهم است و باید این رتبه را اصلاح کنیم اما به هیچ وجه نشانه ی کم کاری نیست.

وی در خصوص محدودیت های کرونایی بیان کرد: لازم است برای کنترل شیوع کرونا محدودیت هایی در کشور اعمال شود گرچه شرایط استان ما به نسبت استان های دیگر قابل قبول است به خصوص در یک هفته ی اخیر که وضعیت خوزستان بهتر شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر شهر قرمز در استان نداریم، ادامه داد: فعلا محدودیت ها در شهرستان های اهواز و کارون اعمال می شود که جزییات آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد. این محدودیت ها هماهنگ و یکدست با سایر نقاط کشور اعمال می شوند و در این راستا محدودیت های قبلی لغو می شوند، البته این محدودیت ها شامل بخش های تولیدی نمی شود.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اخبار منتشر شده در رابطه با خودکشی چند دانش آموز رامهرمزی عنوان کرد: اخبار مربوط به خودکشی تعدادی دانش آموزان در رامهرمز غلوآمیز بود و در پیگیری هایی که از طریق فرماندار این شهرستان انجام دادم اعلام شد از ابتدای سال تا کنون ۲ مورد خودکشی در بین دانش آموزان رامهرمزی داشته ایم.
البته ۶ مورد اقدام به خودکشی در این شهرستان صورت گرفته که ۲ مورد منجر به فوت شده است.

وی تاکید کرد: طبق آخرین اطلاعات ارائه شده به بنده خودکشی دانش آموزان رامهرمزی به علت فقر و یا نداشتن تبلت نبوده، گرچه هنوز بررسی ها کامل نشده و همچنان منتظر هستیم و اگر در این رابطه غفلت و کوتاهی صورت گرفته بود پیگیری می کنیم و اصلاح خواهیم کرد‌.

استاندار خوزستان تصریح کرد: پاک کردن صورت مساله کمکی به حل مساله نمی کند و باید برخورد واقع گرایانه و منطقی با آسیب های اجتماعی داشته باشیم و اگر به طور مثال دلیل آن فقر و یا هر مورد دیگری که بود اعلام شود تا مساله حل شود اما نباید اخبار جعلی نیز منتشر شود و احساسات مردم جریحه دار شود و یا ناخواسته تبلیغی برای این کار صورت گیرد.