ساماندهی وضعیت سگ‌های بدون صاحب در اهواز
ساماندهی وضعیت سگ‌های بدون صاحب در اهواز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: وضعیت سگ‌های بدون صاحب در شهر اهواز ساماندهی می‌شود.

به گزارش کاوش، محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تصمیمات کار گروه سلامت غذایی استان و موافقت استاندار مقرر گردید تا پنج هکتار اراضی در شهر اهواز به صورت پایلوت برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب اختصاص یابد.

اشرفی عنوان کرد: امروزه یکی از مشکلات و معضلات شهری را وجود حیوانات خصوصاً سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر است و ساماندهی وضعیت سگ‌های ولگرد یکی از معضلات شهری بوده، چرا که برای نگهداری این حیوانات مکان مناسبی دیده نشده است و روش‌های کنترل جمعیت آنها نیز از دغدغه دوستداران محیط زیست بوده است.

وی افزود: در برخی موارد استفاده از روش‌های غیراخلاقی در کنترل جمعیت آنها باعث ایجاد حساسیت و بد رفتاری با حیوانات شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: به منظور حل این مشکل، محیط زیست استان در نظر دارد با مشارکت شهرداری اهواز و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در منطقه پارک شهروند پنج هکتار از اراضی به این موضوع اختصاص یابد.

وی افزود: هدف از ایجاد این مرکز، جمع‌آوری تعداد زیادی از سگ‌های بدون صاحب از سطح شهر اهواز، تامین محلی مناسب برای نگهداری این حیوانات، جلوگیری از انتقال بیماری و کمک به بهداشت شهری و کاهش دغدغه‌های دوستداران محیط زیست اهواز است.

 

 

منبع: فارس