خوزستان آب مازاد ندارد/اجازه انتقال آب را نمی دهیم
خوزستان آب مازاد ندارد/اجازه انتقال آب را نمی دهیم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه انتقال آب کارون را نمی دهیم، گفت: خوزستان آب مازاد ندارد که چشم به انتقال آن دوخته شود.

به گزارش کاوش مجتبی یوسفی امروز چهارشنبه(۷ مهرماه) در گفتگو با خبرنگار خبر فوری در اهواز، با بیان اینکه پروژه بهشت‌آباد حدود یک میلیارد و 100 میلیون تن آب را از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی کشور منتقل می‌کند، اظهار کرد: بدون شک هدف از انتقال این میزان آب با این وسعت حجم در جهت تامین آب شرب نیست و قطع به یقین به منظور مصرف شدن در بخش‌های صنعتی و کشاورزی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان آب مازاد ندارد که چشم به انتقال آن دوخته شود، افزود: خوزستان اگر آب مازادی داشت بدون تردید توسط سازمان آب و برق استان به صدها هزار هکتار اراضی آماده به کشت خود اختصاص می داد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو پاسخ سوالات نمایندگان استان در مجلس را بی جواب گذاشت، ادامه داد: وزیر محترم نیرو نباید به پروژه غیرکارشناسی و غیراصولی که محیط زیست را تهدید می کند بی تفاوت باشد و نسبت به اظهارنظر غیرکارشناسی برخی مسئولین دولتی به ویژه عالی ترین نماینده دولت در استان یزد واکنش نشان دهد.

یوسفی عنوان کرد: اگر انتقال آب، اراضی کشاورزی استان را از بین ببرد و مشکل به مشکلات مردم به ویژه برای کشاورزان ایجاد کند، چه کسی پاسخگوست؟ نمایندگان خوزستان اجازه نخواهند کار به اینجا برسد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان استان های مقصد آب کارون به دنبال اجرای این طرح هستند، گفت: این اقدام نمایندگان کرمان، یزد و اصفهان طبیعی به نظر می رسد چرا که این طرح منافع آنها را تامین می کند و تنها مشکلات حاصل از آن نسیب ما می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه طرح استیضاح وزیر را به مجلس داده ایم، بیان کرد: سکوت وزیر نیرو در خصوص برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه به هیچ وجه قابل قبول نیست و حتما نمایندگان استان اجازه نخواهند داد حق مردم خوزستان در این زمینه نادیده گرفته شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خوزستان همواره توسط برخی مسئولین و نمایندگان مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: مطالعات در خصوص منابع آب استان های خوزستان و چهارمحال باید بروز شود؛ در این صورت متوجه خواهند شد که نه تنها آب مازاد، که آب به اندازه کافی در این استان ها وجود ندارد.