پیامبر اسلام، معلم انسان
پیامبر اسلام، معلم انسان

در زمانه ای که سرمایه داری روح آدمی را خورده و انسان فقیر زیر چرخ های سرمایه داری روز به روز له تر میشود، شخصی مورد هتک حرمت قرار گرفته می‌شود که تمام تلاشش برای بر هم زدن فاصله‌ی طبقاتی بود و هیچ فرقی بین فقیر و غنی قائل نبود.

سید ابراهیم صالحی: درست وقتی که زندگی آدمی در نزدیک‌ترین نقطه به کاریکاتور و دورترین فاصله از سعادت‌ خویش است، زمانی که حتی بی فاصله نمی‌توان با هم حرف زد، دست داد، یا بدون رعایت پروتکل‌ها حتی از منزل خارج شد، زمانی که طبیعت به نوعی دارد انتقام خویش را می‌گیرد، در زمانه‌ی سکونت انسان در کنج دخمه های چند متری، و اسارت روح آدمی در نیاز های جسمانی، ‌جایی که قانون حکمفرما در مدرن‌ترین شهرها، قانون جنگل شده و غایت زیست همه زنده ماندن است، کشیدن کاریکاتور بزرگ مرد مصلح تاریخ بشر، محمد بن عبدالله(ص) میشود تیتر اخبار روز دنیا و دیوانه ای هم در قامت رییس جمهور یک کشور سعی بر دمیدن در آتش نفرتی که از پی این عمل خبیث ایجاد شده است دارد.

محمد پیامبر رحمت و مهربانیست، پیامبر بخشش و سخاوت، کسی که دلسوز تر از خود آدم نسبت به آدم است، کسی که نه تنها تاریخ کوچکترین اهانتی از ایشان به کسی ثبت نکرده، بلکه به روح آدمی ارزش بخشید.

در زمانه ای که سرمایه داری روح آدمی را خورده و انسان فقیر زیر چرخ های سرمایه داری روز به روز له تر میشود، شخصی مورد هتک حرمت قرار گرفته می‌شود که تمام تلاشش برای بر هم زدن فاصله‌ی طبقاتی بود. هیچ فرقی بین فقیر و غنی قائل نبود.

در دوره ای که نگاه ابزاری به زن به سر حد خویش رسیده ، پیامبری مورد استهزا قرار گرفته می‌شود که در عصر خویش، عصر جاهلیت، عصر زنده به گور کردن دختران، به زن ارزش داد و برای او حقوقی را که تا قبل از ظهور ایشان برای زن‌ها حتی رویا هم نبود قرار داد.‍

با نگاه به زندگی ایشان و مراجعه به تاریخ میتوان فهمید پیامبر ما پیام آور تمام خوبی ها بوده، آزادی مدنی ای که در آن زمان مدنظر وی بوده هزار و چهار صد سال بعد هم در بسیاری از کشورها و در خیلی از جوامع بشری تحقق نیافته است.

بعید میدانم پیامبری که جویای احوال کسی که بر سر او خاکستر میریخت می شد، مجازاتی برای کاریکاتوریست موهن در نظر میگرفت و چیزی جز خوبی برای او میخواست ولیکن توهین کنندگان به پیامبر بدانند که با این رفتارها هرگز نمیتوانند خدشه ای به ساحت مقدس ایشان وارد کنند.

همانطور که حضرت باری تعالی در آیه ی ۸ سوره ی صف می فرمایند:مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد.