نیشکر، شهرداری اهواز و شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون برای کاهش آلودگی اقدام کنند/ تعطیلی آلودگی نداریم
نیشکر، شهرداری اهواز و شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون برای کاهش آلودگی اقدام کنند/ تعطیلی آلودگی نداریم

استاندار خوزستان گفت: با توجه به پیشبینی های انجام شده و تغییر وضعیت هوا از پایدار به حالت نا پایدار در روز های آینده شاهد کاهش آلاینده های موجودو شرایط بهتر در هوای استان خواهیم بود.

به گزارش کاوش اخبار غلامرضا شریعتی در جلسه کارگروه اضطرار و آلودگی هوا که در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد با اشاره به آلودگی هوای چند شهر استان طی روزهای گذشته گفت: در روز های گذشته شهر های اهواز، کارون، آبادان، ماهشهر، دزفول و شادگان شرایط هوای ناسالم با درجه آلودگی قرمز و نارنجی و گاهاً زرد را تجربه کرده اند اما به لطف خدا در این چند روز شاهد وضعیت بنفش و شرایط پر خطر نبودیم.

وی افزود: پایداری هوا در روز های اخیر موجب تجمع بیش از پیش آلاینده ها در هوای این شهر ها شد که با پیشبینی های انجام شده و تغییر وضعیت هوا از پایدار به حالت نا پایدار در روز های آینده شاهد شرایط بهتری خواهیم بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مجموعه توسعه نیشکر متناسب با افزایش توسعه برنامه های تولیدی خود باید توجه جدی به مباحث محیط زیست و مسائل اجتماعی پیرامون خود داشته باشد و ۳۰ درصد برداشت سبز رقم قابل قبولی نیست و باعث ایجاد آسیب زیست محیطی به استان می شود گفت: با بررسی علل تشدید آلودگی هوا و راه کار های مناسب جهت کنترل آن، مجموعه توسعه نیشکر با انجام اقدامات لازم طی یک سال آینده، با سوزاندن کمتر نیشکر و افزایش برداشت سبز محصولات خود به بیش از ۳۰ درصد می تواند کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

شریعتی همچنین با تأکید بر تسریع در ارائه برنامه در رابطه با سایت صفیره گفت: شهرداری اهواز و شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون موظف هستند تا ظرف ۱ هفته الی ۱۰ روز آینده برنامه خود را اعلام کنند تا بتوانیم پتانسیل های آلوده سازی و ایجاد خطر برای اهواز و سایر شهر های استان را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اهمیت بررسی مداوم و رصد شرایط آب و هوا گفت: ادارات هواشناسی، محیط زیست و مدیریت بحران نیز باید با بررسی و رصد مداوم وضعیت هوای استان از ایجاد مشکلاتی از این دست جلوگیری کنند و در صورت وقوع مشکل و لزوم اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه به منظور کاهش آسیب به شهروندان خوزستانی بتوان سریعاً اقدام کرد.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد تعطیلی در روزهای آتی نداریم بنابر نظر تخصصی و کارشناسی کارگروه، تعطیلی نخواهیم داشت و امیدواریم با توجه به پیش‌بینی‌ها شرایط هوا بهتر شود.