کسر حق آلایندگی خرمشهر بعد از حضور رئیس مجلس دور از انتظار بود/ نمایندگان آبادان اگر تا این اندازه شجاع هستند حق آلایندگی هایی که به تهران می رود را بگیرند
کسر حق آلایندگی خرمشهر بعد از حضور رئیس مجلس دور از انتظار بود/ نمایندگان آبادان اگر تا این اندازه شجاع هستند حق آلایندگی هایی که به تهران می رود را بگیرند

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: حضور قالیباف در خرمشهر در گذشته برکات بسیاری داشت اما این بار بعد از حضور وی، خرمشهر با چالش کسر حق آلایندگی از پالایشگاه آبادان مواجه شد.

امیر سامری پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر خرمشهر، اظهار کرد: بعد از حضور رئیس مجلس در خوزستان و خرمشهر انتظار می‌رفت که حداقل حق خرمشهر ضایع نشود و شهرداری که ۷۰ درصد عمران و اشتغال را در شهر دارد، این چالش جدید را تجربه نکند.

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر خطاب به نمایندگان آبادان نیز گفت: نمایندگان آبادان اگر تا این اندازه شجاع هستند به جای گرفتن حق ناچیز متعلق به خرمشهری که محرومیت آن مشهود است، رقم‌های بزرگ حق آلایندگی را که به تهران رفته و هر ساله به برج‌های مرتفع تبدیل می‌شود، پس بگیرند.

وی افزود: سال‌های سال است که حق آلایندگی به تهران داده می‌شود اما نمایندگان آبادان سکوت کرده‌اند، اگر شهامت کافی دارند صدای خوزستان باشند.

سامری به ادعای شورای شهر آبادان در رابطه با مخالفت خرمشهر با انتقال پسماند آبادان به خرمشهر اشاره کرد و این سخنان را معامله با سلامت مردم خواند و افزود: بر سر سلامت و منافع مردم معامله نکنید، اگر بنا به سهم خواهی باشد ۷۰ درصد منطقه آزاد در ابتدا در محدوده خرمشهر بود. پس باید ادعا کرد که آیا آبادان باید به اندازه ۳۰ درصد حق استفاده از منابع منطقه آزاد را داشته باشد؟

به گزارش مهر وی ادامه داد: بی‌کس بودن خرمشهر امروز و در پی مذاکرات مخفی بیش از هر زمان دیگر مشاهده می‌شود و آن هم در جمهوری اسلامی که اصل بر شفافیت است و در پی همین سیاست‌هاست که امتیازات خرمشهر همچون مجوز دانشگاه و پروژه چهار باند کردن جاده خرمشهر به آبادان در حال گرفته شدن است و باید مانع این اتفاقات شد.