رونمایی از پرتره‌ شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز
رونمایی از پرتره‌ شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز

 مراسم رونمایی و اهدای پرتره‌های شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز با عنوان «فصل حماسه» به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا به همت حوزه هنری خوزستان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سینا دلشادی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی و اهدای پرتره‌های شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز با عنوان «فصل حماسه» با حضور خانواده شهدای این حادثه تروریستی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا در حوزه هنری خوزستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا از صدر اسلام تاکنون و تبریک آغاز چهلمین سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این جنگ یک ظاهر و یک باطن داشت که ظاهر آن این بود که دو کشور در مقابل هم قرار گرفتند.

سرپرست حوزه هنری خوزستان افزود: باطن این جنگ این بود که استکبار جهانی از انقلابی که در ایران اسلامی به دست توانای امام راحل و شاگردانش رقم خورد، تاب نیاورد و در کمتر از دو سال از عمر انقلاب، جنگی سنگین را علیه این ملت آغاز و بر مردم و کشور تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: هدف از جنگ تحمیلی این بود که نهال نورسیده انقلاب اسلامی را ریشه‌کن کنند. از این رو چندین کشور و تمامی نظام سلطه و کفر و وفاق و تمامی نظام استکبار و استعمار و استثمار در مقابل ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و اسلام ناب ایستادند تا این نهال را از ریشه برکنند ولی نتوانستند و این شکست مفتضحانه را تجربه کردند و بعد از هشت سال جان‌فشانی جوانان این مرز و بوم به پیروزی رسیدیم.

دلشادی حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اشاره و از همه کسانی که برای گرامیداشت این شهدا قدم برمی‌دارند، قلم می‌زنند و آثار هنری خلق می‌کنند، تقدیر کرد و گفت: این همان تفکر استکباری و صهیونیسم بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: اگر تاریخ تلخ و شرم‌آور ترور را از نظر بگذرانیم، همه جا ردپای نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جنایتکار وجود دارد و اگر این جنگ ادامه پیدا کرد به خاطر ایستادگی، پایداری و مقاومت مردم و جوانان این مرزوبوم بود و باعث شد نظام سلطه به اهداف شوم خود نرسد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان افزود: این ایستادگی ریشه در فرهنگ و مکتب عاشورایی داشت و اگر امروز کسی می‌خواهد ادامه‌دهنده راه شهدا باشد، نمی‌تواند نسبت به حق و باطل بی‌تفاوت باشد.

وی تأکید کرد: کسی که ادامه‌دهنده راه شهدا است باید طرفدار مظلوم باشد و در مقابل ظالم بایستد و فرقی نمی‌کند که این ظالم در جای جهان قرار دارد. ما مدافع مظلومان و مستضعفان عالم هستیم و این خط امام و شهدای ما است.

امید فاضلی نیز با بیان اینکه بعد از حمله تروریستی ۳۱ شهریور، واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان پیشنهاد داد چهره شهدا را نقاشی کنم، افزود: از آنجا که پیش از این نیز سابقه طراحی چهره شهدا را داشتم، این پیشنهاد را پذیرفتم.

این هنرمند نقاش خوزستانی با اشاره به اینکه این ۲۳ شهید هیچ دخل و تصرفی در ماجرای ترور نداشتند و مظلومانه به شهادت رسیدند، در ادامه گفت: این اقدام به نوعی همدردی با خانواده‌های شهدای تروریستی ۳۱ شهریور است که بدانند به فکر آنها هستیم و مظلومیت آنها دیده شده است.

وی با بیان اینکه آثار رنگ و روغن است و با تکنیک یک مرحله‌ای انجام شد و سعی کردم کارها را مقداری به مینیاتور ایرانی نزدیک کنم، یادآور شد: طراحی این پرتره‌ها حدود یک ماه زمان برده است.

در این برنامه وحید کیانی، علیرضا شکرریز، حسین علیپور با مضمون شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز شعرهای خود را سرودند.

همچنین منجزی برادر شهید منجزی خاطراتی از آن شهید بزرگوار بیان کرد. پخش کلیپ با موضوع شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز پخش دیگر این برنامه بود.

همچنین در این برنامه از پوستر قاب‌های خاکی که چهل نقطه عطف تاریخ دفاع و پایداری ملت ایران است، رونمایی شد و در انتهای برنامه پرتره‌های شهدا حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز به خانواده‌های معظم آنها از طرف حوزه هنری خوزستان اهدا شد.