طرح جامع پدافند غیرعامل خوزستان در دست بررسی است
طرح جامع پدافند غیرعامل خوزستان در دست بررسی است

استاندار خوزستان گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان در دست بررسی است و در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی صبح امروز ۲۳ شهریور ماه در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان بیان کرد: در سال های اخیر شرایط در حوزه پدافند غیرعامل روز به روز بهتر شده است و در عین حال روند ارتقای امنیت در این زمینه باید سرعت بیشتری داشته باشد و ایمن سازی سیستم ها در برابر خطرات سایبری و غیره بیشتر شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل کارکرد مصون سازی و پیشگیری از مشکلات احتمال دارد از این رو باید بر آن تاکید نماییم و نباید اجازه بروز حوادث ناگوار دهیم و پس از آن دنبال درمان باشیم.

شریعتی ادامه داد: تاسیسات خدماتی و ارتباطی ما برای منافع عمومی است از این رو همواره باید نسبت به ایمنی، پایداری و تامین امنیت آنها حساسیت داشته باشیم و سیستم های خود را ارتقا دهیم و یک خودایمنی و خود مراقبتی در امنیت شبکه سیستم ها ایجاد شود که بتواند در برای خطرات احتمالی سیستم را مراقبت و ایمن کند.

استاندار خوزستان گفت: در سال های اخیر شرایط در حوزه پدافند غیرعامل روز به روز بهتر شده است و در عین حال روند ارتقای امنیت در این زمینه باید سرعت بیشتری داشته باشد و ایمن سازی سیستم ها در برابر خطرات سایبری و غیره بیشتر شود.

وی گفت: خوزستان هم یکی از استان های مهم و به نوعی استراتژیکی ترین استان کشور است نیاز به توجه بیشتری در زمینه پدافند غیرعامل دارد که خوشبختانه طرح جامع پدافند غیر عامل استان رو به اتمام است و امیدواریم این طرح چراغی برای کارکرد بهتر پدافند غیرعامل در استان باشد.

شریعتی در پایان گفت: دستگاه ها موظف و مکلف به اجرای این طرح هستند و بخش های مختلف این طرح در کارگروهی تخصصی در دستور کار خواهد بود و طی یک برنامه چند ساله این طرح به طور کامل اجرایی شود و سال به سال در حوزه پدافند غیرعامل هدف گذاری و رصد شود.