استاندار خوزستان: هیچ اصراری برای حضور دانش آموزان در کلاس درس نیست
استاندار خوزستان: هیچ اصراری برای حضور دانش آموزان در کلاس درس نیست

استاندار خوزستان گفت: : تاکید می‌کنم که هیچ اجبار و اصرای برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس نداریم اما ما موظفیم شرایط آموزش حضوری را فراهم کنیم. به گزارش کاوش؛ غلامرضا شریعتی عصر دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران اظهار کرد: ما اوضاع استان را از نظر […]

استاندار خوزستان گفت: : تاکید می‌کنم که هیچ اجبار و اصرای برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس نداریم اما ما موظفیم شرایط آموزش حضوری را فراهم کنیم.

به گزارش کاوش؛ غلامرضا شریعتی عصر دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران اظهار کرد: ما اوضاع استان را از نظر وجود کرونا مدام رصد می‌کنیم و شرایط تحصیل حضوری را نیز برای همه دانش‌آموزان فراهم می‌کنیم از این رو انتخاب حضوری یا غیرحضوری تحصیل کردن دانش آموزان برعهده خانواده‌هاست.

وی افزود: ما وظیفه داریم شرایط را به نحوی رقم بزنیم که امکان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم شود اما اگر برخی خانواده‌ها نگران بوده و دغدغه داشته باشند امکان تدریس از طریق رسانه ملی و شبکه شاد فراهم شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و به سراسر کشور این مصوبه ابلاغ شده ما نیز در این زمینه باید به کمک آموزش و پرورش بیاییم و شرایط لازم را مهیا کنیم تا آموزش و پرورش بتواند مطابق آن پروتکل‌ها را رعایت کند.

وی توضیح داد: باوجود این دست به دست هم می‌دهیم تا امکان آموزش حضوری را برای دانش‌آموزان استان فراهم کنیم، به صورت مستمر شرایط را رصد و پایش می‌کنیم تا اگر شرایط به سمت شیوع رفت مداخلات جدی داشته باشیم.

شریعتی بیان کرد: در حال حاضر روند کرونا با شیب بسیار اندک و جزیی به صورت صعودی است و این امر برای ما یک زنگ خطر است لذا از مردم می‌خواهیم همانند قبل فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را رعایت کنند و اجازه ندهیم کرونا بار دیگر در استان اوج بگیرد.

وی ادامه داد: در مدارس مناطق کم‌برخوردار باید تلاش شود که امکانات بهداشتی لازم تهیه شوند، ناظران استانداری هم به صورت مرتب در حال رصد و پایش وضعیت هستند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در شرایطی که جامعه دغدغه دارد ما مسوولان نباید جامعه را با تنش مواجه کنیم و به تصمیمات کارشناسی حتی به رغم مخالفت شخصی تن داده و همراهی و همصدایی کنیم در نشست‌های کارشناسی همه نظرات موافق و مخالف مطرح می‌شود اما وقتی به جمع بندی نهایی برسیم نباید جامعه را ملتهب کنیم.

وی با اشاره به در پیشبودن دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تاکید کرد: حتما در برگزاری انتخابات اصول بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

شریعتی گفت: احتمال اوج گیری بیماری در پاییز و بارش‌های پاییزه و شیوع آنفلوانزا موجب سنگین شدن بیش از پیش مسوولیت کادر درمانی خواهد شد و لازم است همگی آمادگی لازم را داشته باشیم هرس درختان کنوکارپوس در وقت مقرر و پیش از شروع بارش ها می تواند در این زمینه رهگشا و کمک کننده باشد.