اعلام محدودیت‌های محرمی در خوزستان
اعلام محدودیت‌های محرمی در خوزستان

سیدمحمد علوی  در نشست ستاد استانی مدیریت کرونای خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: به دنبال هر آرامش و سکونی موج‌های بعدی بروز پیدا می‌کند که ضرورت دارد برای جلوگیری از رسیدن این موج‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود. وی افزود: مراسم‌های مربوط به ماه محرم باید در فضای باز و با فاصله‌گذاری […]

سیدمحمد علوی  در نشست ستاد استانی مدیریت کرونای خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: به دنبال هر آرامش و سکونی موج‌های بعدی بروز پیدا می‌کند که ضرورت دارد برای جلوگیری از رسیدن این موج‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: مراسم‌های مربوط به ماه محرم باید در فضای باز و با فاصله‌گذاری ۲ متر صورت گیرد و استفاده از هر گونه طبل، سنج، دمام و …نیز ممنوع است و زنجیر زنی تنها با استفاده از زنجیر شخصی در هیات و بدون جابجایی باید صورت گیرد.

به نوشته ایرنا سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آیین هایی مانند نخل‌گردانی و علم گردانی که در برخی شهرهای استان مرسوم است نیز ممنوع شده است و رفتن دسته‌ ها و گروه‌های مذهبی به طرف مکان‌های مذهبی مانند علی‌بن مهزیار اهواز، حرم دانیال نبی و …نیز ممنوع است‌ و قبل و بعد از برگزاری هر برنامه باید کلیه سطوح گندزدایی شوند.

وی بیان کرد: سنیه‌زنان رعایت فاصله ۲ متری را رعایت کنند و اجازه لخت شدن ندارند، استعمال دخانیات در محل پخت غذا هم ممنوع است.

رعایت فاصله گذاری در آیین‌های محرمی شوش بعید است

فرماندار شوش نیز در این‌ نشست بیان کرد: با توجه به نحوه برگزاری آیین‌ها ویژه ماه محرم و تعزیه‌های این شهرستان و با توجه به جمعیت شرکت‌کننده در این آیین‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری بعید به نظر می‌رسد .
عدنان غزی با بیان‌این که در همه روستاهای شوش مراسم تعزیه‌خوانی برگزار می شود گفت: ۲ مراسم مهم و باقدمت سال‌ها در شهر حر و شوش برگزار می‌شود که برگزار نشدن این ۲ آیین نیاز به مجوز ستاد استانی دارد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود حداقل هفت هزار نفر در این آیین‌ها شرکت کنند لذا این میزان جمعیت خود گویای همه چیز است.

استان خوزستان پس از دو ماه وضعیت قرمز کرونایی یک هفته پیش از وضعیت هشدار خارج شد.