مراقب باشید؛ مراکز خرید اهواز تاییدیه ایمنی ندارند
مراقب باشید؛ مراکز خرید اهواز تاییدیه ایمنی ندارند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: از مجموع پاساژهای اهواز تنها یک مجتمع در کیانپارس تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی اهواز را دارد و دیگر پاساژها و مجتمع‌ها در هیچ منطقه‌ای، تاییدیه ایمنی ندارند.

ابراهیم قنبری در خصوص وضعیت ایمنی پاساژهای اهواز، اظهار کرد: تنها در هسته مرکزی شهر اهواز، ۱۷۴ مجتمع و سیتی‌سنتر ناایمن شناسایی شده‌اند.

وی افزود: از مجموع پاساژهای اهواز تنها مجتمع تشریفات در منطقه کیانپارس تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی اهواز را دارد و دیگر پاساژها و مجتمع‌ها در هیچ منطقه‌ای، تاییدیه ایمنی ندارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: برخی سیتی‌سنترها و مجتمع‌های اهواز مانند مرکز خرید برج کیانپارس، هیچ دستگاه اعلام حریق، دستگاه هشدار دهنده و سیستم اطفای حریق ندارند.

وی افزود: سیستم برق بسیاری از پاساژهای اهواز نیز غیراستاندارد است.

قنبری با اشاره به دیگر مشکلات پاساژهای اهواز، گفت: اکثر پاساژهای اهواز یک راه ورود و خروج دارند که این مساله معضل بزرگ ما در آتش‌نشانی است.

وی افزود: در تلاش هستیم متولیان این مجتمع‌ها را متقاعد کنیم که چنین اماکنی راه ورود و خروج مجزا داشته باشند. اگر این مجتمع‌ها راه ورود و خروج مجزا داشته باشند؛ در صورت وقوع حادثه، مردم از راه خروج اضطراری خارج می‌شوند و نیروهای آتش‌نشانی عملیات اطفای حریق را از راه دیگر انجام می‌دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: تیم‌هایی به منظور بررسی وضعیت اماکن پرخطر تشکیل شده‌اند و در حال بازدید از این اماکن هستند.

منبع: ایسنا