کرونا در ۲۴ ساعت/ ۲۱۲ فوتی؛ ۲۴۳۴ بیمار جدید
کرونا در ۲۴ ساعت/ ۲۱۲ فوتی؛ ۲۴۳۴ بیمار جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

د

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (ششم مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۳۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۵۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند به عنوان مثال در استان البرز به این علت که محل تردد به بسیاری از استانهاست وضعیت قرمز را شاهد هستیم، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بین این استان و تهران تردد دارند، سه شهرستان استان البزر در وضعیت قرمز و دو شهرستان در وضعیت هشدار هستند، موارد بستری در این استان در یکماه گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته و شیب ابتلا در شهرهای کرج، نظرآباد و فردیس تندتر است، البته در روزهای گذشته میزان استفاده از ماسک در این استان به ۸۰ درصد رسیده است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری در این استان باشیم.

لاری افزود: در استان اردبیل نیز شهرستان در وضعیت قرمز و پنج شهرستان در وضعیت هشدار هستند، موارد بستری در این استان نیز نسبت به یکماه گذشته دو برابر شده است و در شهرهای پارس آباد، مشکین شهر و اردبیل شیب ابتلا تندتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به رعم توصیه های وزارت بهداشت همچنان گزارش هایی از برگزاری مراسم عزا و عروسی را در کشور داریم. برگزاری این مراسم کار بسیار خطرناکی است و موجب می شود به علت ازدحام جمعیت خطر ابتلای جمعی به کرونا افزایش می یابد.

وی افزود: همچنان توصیه وزارت بهداشت این است که مردم سه اصل بهداشتی فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متر، استفاده از ماسک و شستن مداوم دستها را رعایت کنند.