جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار نفر نزدیک شد
جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار نفر نزدیک شد

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان و موارد فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۳۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: ۱۲ استان در وضعیت قرمز و ۱۳ استان در وضعیت هشدار قرار دارند. ۸ درصد از شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز بودند کاهش یافته، اما ۴۰ درصد از شهرها به حالت هشدار تغییر پیدا کرده‌اند.

وی بیان کرد: در استان مازندران با روند افزایشی بیماری رو برو هستیم، آمار بستری روزانه به سه برابر در روز افزایش یافته که ۱۰ شهرستان به شهرستان‌های قرمز این استان افزوده شده و در حال حاضر در مازندران ۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز هستند.