تمهیدات گسترده­ تر برای كنترل شیوع كرونا در مناطق نفتخیز جنوب
تمهیدات گسترده­ تر برای كنترل شیوع كرونا در مناطق نفتخیز جنوب

نشست ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد این شرکت و همچنین رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، روز یکشنبه اول تیرماه از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی این شرکت، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این نشست رعایت دستور العمل­های صادره از وزارت نفت و ستاد ملی مبارزه با کووید۱۹ و حفظ سلامت کارکنان بویژه کارکنانی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند را مورد تأکید قرار داد.

احمد محمدی گفت: کاهش تردد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سرویس­های اداری و محل کار را به عنوان راهکار موثر برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا خواستار شد.

وی گفت: باید بر فعالیت پیمانکاران بویژه در تأسیسات صنعتی و حوزه تعمیرات اساسی نظارت دقیق­‌تری صورت گیرد و پیمانکاران ملزم به رعایت حداکثری پروتکل­های بهداشتی و توزیع اقلام مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا بین کارکنان خود می­باشند.

راه­ اندازی آزمایشگاه PCR بهداشت و درمان نفت اهواز

دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز در این نشست گفت: مهمترین راهکار برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا رعایت بهداشت؛ حفظ فاصله­ اجتماعی و به ویژه استفاده از ماسک در اماکن بسته است چون بسیاری از پروتکل­های درمانی برای کرونا در مرحله تحقیقاتی قرار دارند و هنوز درمان ثابت شده ­ای برای این بیماری وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه در بحران­های بهداشتی، سازمان بهداشت و درمان نفت در خط مقدم قرار دارد اظهار داشت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ارتباط با کرونا تاکنون ۴۸ دستورالعمل ارائه داده که ۱۲ مورد مرتبط با شرکت‌های تولیدی از جمله­ مناطق نفتخیز جنوب بوده است.

دکتر دهقان با اشاره به ضرورت رعایت فاصله­ اجتماعی در محیط­‌های ستادی و عملیاتی گفت: وسایل نقلیه باید با ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت بکارگیری شوند.

وی خاطرنشان ساخت: تلاش ما آن است که تا حدود یک ماه آینده آزمایشگاه PCR بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز عملیاتی خواهد شد.

در این نشست درخصوص ضرورت مشارکت کارکنان در غربالگری­‌ها، راه ­اندازی نقاهتگاه مبتلایان به کرونا، تشکیل تیم­های واکنش سریع برای گندزدایی محل­های آلوده، توزیع اقلام بهداشتی بین کارکنان و مدیریت هوشمند فاصله­ گذاری بحث و تصمیم ­گیری شد.

در این نشست مدیران و روسای ادارات ستادی و مدیران عامل شرکت­های تابعه، درخصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری شیوع کرونا در واحدهای زیرمجموعه خود گزارش دادند.