جابجایی مسافر در خوزستان ۵۸ درصد کاهش یافت
جابجایی مسافر در خوزستان ۵۸ درصد کاهش یافت

​معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: اعمال محدودیت سفر ناشی از شیوع کرونا موجب کاهش ۵۸ درصدی جابجایی مسافر و کاهش ۴۴ درصدی تعداد سفر در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خوزستان شده‌ است.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: کل مسافر جابجا شده از طریق شرکت های مسافربری استان طی سه ماهه نخست سال جاری 524 هزار و 493 نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این کاهش شامل جابجایی مسافر درون و برون استانی می شود، افزود: در مدت زمان یاد شده جابجایی 349 هزار و 442 مسافر درون استانی با کاهش 56 درصدی و جابجایی 175 هزار و 51 مسافر برون استانی با کاهش 63 درصدی مواجه بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به انجام 101 هزار و 556 سفر توسط حمل و نقل عمومی در سه ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 44 درصدی را نشان می دهد.

غزیعلی ادامه داد: در بهار امسال تعداد 79 هزار و 485 سفر درون استانی و 22 هزار و 71 سفر برون استانی توسط حمل و نقل عمومی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب با کاهش 44 و 47 درصدی مواجه بود.

وی با بیان اینکه به دلیل اعمال محدودیت تردد در بازه زمانی یادشده، فروش بلیط اینترنتی در استان با کاهش 81 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود، اظهار کرد: پیشنهاد می شود هم استانی های عزیز برای سفرهای تابستانی به منظور تامین سلامت خود و کارکنان شرکت های حمل و نقل، از مراجعه به پایانه های مسافربری برای خرید بلیط اتوبوس خودداری کرده و با مراجعه به پایگاه های اینترنتی نسبت به خرید اینترنتی بلیط اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان کرد: به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خودروهای سواری ظرفیت خود را به سه مسافر کاهش داده و اتوبوس های مسافربری نیز با حداقل ظرفیت اقدام به حرکت می کنند.

غزیعلی با اشاره به توزیع ماسک بین مسافران از سوی شرکت های مسافربری و ضدعفونی اتوبوس پیش از حرکت، ادمه داد: مسافران حین استفاده از مجتمع های خدماتی رفاهی نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند.​