افتتاح 5 واحد توليدي در شهرك‌هاي صنعتي آبادان و اهواز
افتتاح 5 واحد توليدي در شهرك‌هاي صنعتي آبادان و اهواز

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صمت با بیان این‌که حیات تولید به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی وابسته است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در تلاش است.

پنج واحد صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شهرك‌هاي صنعتي آبادان و اهواز بهره‌برداری شد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومي شرکت شهرک هاي صنعتي خوزستان، محسن صالحی‌نیا روز پنج‌شنبه با حضور در شهرك‌هاي صنعتي شماره 3 و 4 اهواز و آبادان، واحدهای صنعتی “فنی مهندسی سدید خوزستان” تولید کننده پمپ تراک تزریق سیمان در چاه نفت، “سپنتا صنعت سپهر” توليد كننده قطعات ماشین کاری و مخازن ذخیره و استراكچرهاي صنعتي، “اکسین گاز پمپ” تولید کننده پمپ‌های چند فازي سرچاهی نفت و گاز، “امن آفرینان آینده پژوه” فعال در زمینه مونتاژ دوربین‌های مدار بسته و “پرنیان طراوت اروند” توليد كننده انواع دستمال كاغذي و دستمال توالت را افتتاح کرد.

این تعداد واحد صنعتی كه در اراضي به مساحت 6988 مترمربع و سرمايه‌گذاري ۶۸۰ میلیارد ریال احداث شده‌اند، برای ۲۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ايجاد كرده‌اند.

سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیاز به حمایت دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از اين واحدهاي صنعتي با بیان این‌که حیات تولید به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی وابسته است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در تلاش است.

محسن صالحی‌نیا افزود: افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یکی از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا فرآیند تولید در کشور بهبود یابد.

وی اضافه كرد: کاهش سرمایه‌گذاری ثابت یکی از مشکلات موجود در کشور است، لذا باید برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش کنیم.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: واحدهای تولیدی خواستار افزایش هزینه تأمین مواد اولیه و نهاده‌های تولید شده‌اند و انتظار دارند بانک‌ها سرمایه در گردش را برای آن‌ها افزایش دهند.

صالحی‌نیا تصريح كرد: یکی از راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، حمایت از واحدهایی است که ظرفیت تولید آن‌ها پایین‌تر از ظرفیت واقعی است تا بتوانند ظرفیت تولید را به مقدار واقعی برسانند.

وي با اشاره به ظرفیت‌های مناسب شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خوزستان اظهار داشت: هفت درصد از ظرفیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی كشور در استان خوزستان واقع است که ارزش‌ افزوده بالایی دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنين با تأکید بر لزوم حرکت ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی به سمت بومی ‌سازی خاطرنشان كرد: این اقدام در توسعه واحدهای کوچک و قطعه‌ساز مؤثر و می‌تواند زمینه افزایش فعالیت‌های این واحدها را فراهم کند.

صالحی‌نیا با اشاره به توانمندی‌های فعالان عرصه تولید و صنعت استان خوزستان اذعان داشت: این واحدهای صنعتي کوچک و متوسط از ظرفیت بالایی برای همکاری با صنایع کلان مانند نفت، گاز و فولاد برخوردارند و در صورتی که سفارش ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع کلان به واحدهای فعال در این زمینه واگذار شود، اشتغال ایجاد شده توسط صنایع کوچک و متوسط نیز افزایش خواهد یافت.