وقتی معاون وزیر بهداشت هم نمی داند کرونا در خوزستان چه در سر دارد
وقتی معاون وزیر بهداشت هم نمی داند کرونا در خوزستان چه در سر دارد

پیچیدگی وضعیت کرونایی خوزستان باعث شده تا معاون کل وزارت بهداشت در سفر به این استان اظهار نظر های نسبتا متفاوتی داشته باشد.

به گزارش کاوش اخبار؛ بر اساس آنچه در رسانه ها آمده است قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به خوزستان در یک‌ جلسه گفته است: برای اینکه در کشور و خوزستان به شرایط عادی در خصوص ویروس کرونا برسیم به زمان نیاز داریم.

خوشبختانه روند صعودی بسیار قابل توجه در خوزستان کنترل شده و این استان از نظر شدت درگیری از متوسط کشوری فقط مقداری بالاتر است.

امیدواریم که با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مردم، خوزستان “در دو سه هفته آینده از وضعیت قرمز خارج شود”.

ایرج حریرچی در جلسه ای دیگر گفته است: میزان بستری و مرگ و میر در کشور به طرز قابل توجهی در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد نسبت به اوج بیماری کاهش یافته اما در برخی استان ها با روند صعودی مواجه هستیم که “بالاترین صعود مربوط به خوزستان است”.

با توجه به روند چند روز اخیر و با توجه به عید فطر و آیین‌های طولانی، “پیش بینی می شود تا چند روز آینده روند صعودی را در آمار مبتلایان استان خوزستان مشاهده کنیم”.

وی در صحبت دیگری گفته است؛ به زندگی با کرونا باید عادت کنیم، در پاییز و زمستان قطعا با بیماری بیشتری نسبت به تیر و خرداد و مرداد مواجهیم (برای همین باید برنامه ریزی های ما منطبق با وجود کرونا باشد).

با وجود این گفته ها بالاخره مشخص نشد که خوزستان در دو سه هفته آینده از وضعیت قرمز خارج می شود یا پیش بینی می شود تا چند روز آینده روند صعودی را در آمار مبتلایان استان مشاهده کنیم.

هر چند که دید و بازدیدهای عید و فیلم هایی که از جشن و پایکوبی مردم منتشر شده خود نشان می دهد که در هفته های آینده در خوزستان کرونا گسترش پیدا خواهد کرد.

دیگر اینکه مسئولان در خوزستان از کاهش میزان مرگ و میر صحبت کرده اند اما معاون وزیر از صعودی بودن مبتلایان و مرگ و میر در خوزستان صحبت کرده است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رفع محدودیت ها نیز گفته است: در خوزستان اپیدمی و همه گیری نسبت به سایر استان ها دیرتر شروع شده و ضریب پایه مولد نسلی خوزستان بالای ۱ و حدود “یک و دو دهم” است و حتما باید اقدامات بازگشایی را زمانی تصمیم بگیریم که این عدد به زیر یک برسد.

حریرچی در ادامه به درستی به سخت بودن و خاص بودن شرایط مردم خوزستان اشاره و گفته بود: مردم سه ماه است که در سختی به سر می‌برند و ارتباطات اجتماعی و خانوادگی کم شده و معیشت تعداد قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است. شرایط برای مردم خوزستان سخت‌تر بوده است زیرا هم شرایط کشوری و هم شرایط خاص استانی را تحمل کرده‌اند.