از ارائه آمار منطقه ای کرونا تا حذف آمار تفکیکی شهرستان ها/ آمار را حذف کرده اند تا اعتراض و محدودیتی نباشد
از ارائه آمار منطقه ای کرونا تا حذف آمار تفکیکی شهرستان ها/ آمار را حذف کرده اند تا اعتراض و محدودیتی نباشد

صورت مساله را پاک کردند تا کسی نداند کدام شهرستان قرمز و نیاز به تعطیلی دارد. یعنی ادارات را تعطیل و محدودیت هایی را ایجاد کردند چون آمار شهرستان ها به تفکیک موجود بود حال اگر آماری نباشد دیگر نه اعتراضی هست و نه نیاز است که قرنطینه ای صورت بگیرد.

ابتدای شیوع کرونا در خوزستان، استاندار در گفتگوی تلویزیونی آمارها و توضیحات کاملی از وضعیت کرونا ویروس در استان ارائه کرد که یکی از آن ها تعداد مبتلایان کرونا در اهواز به تفکیک هر منطقه و به خصوص مناطق با وضعیت قرمز بود که نشان می داد منطقه ی کیانپارس بیشترین تعداد مبتلایان را در اهواز دارد.

به گزارش کاوش اخبار؛ با گذشت زمان و ماندگاری و وسیع تر شدن کرونا، دیگر آمار کرونایی های هر منطقه ارائه نشد و حال که شرایط استان بحرانی و قرمز شده آمار تعداد مبتلایان روزانه ی شهرستان ها را هم دیگر اعلام نمی کنند و تنها به ارائه ی آمار کلی استان بسنده می شود.

همزمان با سیر صعودی و نگران کننده کرونا در خوزستان که منجر به بازگشت محدودیت ها و تعطیلی ادارات در چندین شهر خوزستان شده، بدون هیچ گونه توضیحی آمار تفکیکی شهرستان ها سانسور و روزانه به صورت کلی مبتلایان به کرونا را اعلام می کنند و از همین اعلام نکردن آمار تفکیکی شهرستان ها می توان تشخیص داد که شرایط استان رو به وخامت است.

این اعلام نکردن تفکیکی آمار شهرستانی کرونا می تواند به این دلیل باشد که وقتی زمان تعطیلی ادارات و محدودیت های اعلامی به پایان رسید دیگر آماری از شهرستان های قرمز در دسترس نباشد تا با اعتراض رو به رو شوند که چرا محدودیت ها را تمدید نمی کنید و حتی می توانند ادعا کنند که آمار این مناطق پایین آمده است.

در واقع صورت مساله را پاک کردند تا کسی نداند کدام شهرستان قرمز و نیاز به تعطیلی دارد. یعنی ادارات را تعطیل و محدودیت هایی را ایجاد کردند چون آمار شهرستان ها به تفکیک موجود بود حال اگر آماری نباشد دیگر نه اعتراضی هست و نه نیاز است که قرنطینه ای صورت بگیرد. تنها یک آمار کلی اعلام می شور که در تعداد شهرستان ها و جمعیت استان گم می شود.

اقدام بعدی هم می تواند در صورت صعودی تر و بحرانی شدت اوضاع این باشد که همین آمار کلی کرونا را هم اعلام نکنند، اینگونه هم کم هزینه و هم راحت تر است که بگویند اوضاع تحت کنترل است.

این مخفی کاری ها در حالی در دستور کار قرار گرفته که با صادق بودن با مردم و ارائه آمار به تفکیک هر منطقه و شهرستان می توان مردم را نسبت به خطر در کمین، هوشیار تر کرد و از آنها خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند نه اینکه با سانسور کردن به عادی سازی بیشتر شرایط کمک کنند و مردم به این خیال که منطقه آنها پاک است دیگر خود را ملزم به رعایت مسائل توصیه شده ندانند.