استاندار:شهرهای برخوردار در خوزستان امسال سهم کمتری از اعتبارات دارند
استاندار:شهرهای برخوردار در خوزستان امسال سهم کمتری از اعتبارات دارند

استاندار خوزستان با اشاره به محدودیت منابع مالی در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: برای اینکه به مناطق کمتر توسعه یافته در استان توجه بیشتری شود امسال شهرهای با زیرساخت مناسب از منابع دولتی کمتری برخوردار خواهند شد.

غلامرضا شریعتی روز جمعه در حاشیه شورای اداری شهرستان آغاجاری اظهار داشت: در گذشته نفت در توسعه شهرهای خوزستان نقش جدی و اساسی داشته است اما بعد از مدتی، اثرگذاری آن کم‌رنگ شد و حتی برخی شهرها مثل آغاجاری به سمت متروکه شدن گرایش پیدا کردند.

وی ادامه داد: اما همزمان شهرهایی نیز به واسطه منابع دولتی توانستند زیرساخت‌های مناسبی پیدا کنند و در مسیر توسعه قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای مثل آبادان، خرمشهر، مسجدسلیمان، اندیکا، آغاجاری، هفتکل امروز برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منابع و اعتبارات بیشتری نیاز دارند افزود: چنین شهرهایی که از محرومیت‌های متعددی رنج می‌برند برای حضور و فعالیت بخش خصوصی چندان قابل توجیه نیست و به همین دلیل باید دولت زیرساخت‌های مناسب برای ورود بخش خصوصی را فراهم کند و به همین دلیل امسال از منابع دولتی نسبت به دیگر شهرهای توسعه یافته، سهم بیشتری خواهند داشت.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: شهرهای توسعه یافته که سهم کمتری از منابع دولتی خواهد داشت، لازم است تا بخش خصوصی علاقه مند را به سمت این مناطق هدایت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذارانی هستند که حاضرند تا در ادامه توسعه شهرهای با زیرساخت مناسب مشارکت داشته باشند، گفت: در این بین از منابع دولتی به نفع زیرساخت‌های مناطق کمتر توسعه استفاده می‌شود تا در آینده گرایش بخش خصوصی نیز به آنها صورت بگیرد.

شاخص های جدید توزیع اعتبارات شهرستانی در خوزستان

استاندار خوزستان به تعیین شاخص‌های جدید توزیع منابع در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اشاره کرد و گفت: بر اساس شاخص‌های جدید در تلاش هستیم تا با عدالت بهتری نسبت به توزیع اعتبارات شهرستانی اقدام کنیم.

شریعتی گفت: بر همین اساس با اولویت‌بندی که صورت می‌گیرد، شهرستان‌های استان از حداقل و حداکثر منابع دولتی برخوردار خواهند شد و از این طریق مناطقی که مشکلات بیشتری دارند، اعتبارات بهتری دریافت خواهند کرد.

پیش از این امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان میزان تخصیص اعتبارات عمرانی امسال در بودجه استان به دلیل تحریم‌ها و اثرات ناشی از فروش نفت را نامشخص عنوان‌کرد و گفت: سال گذشته ۶۰ درصد از منابع از محل فروش نفت تعیین شده بود که تنها ۲۰ درصد از آن محقق شد.

منبع: ایرنا