فعالیت 21 سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی استان
فعالیت 21 سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از به بهره برداری رسیدن 9 واحد صنعتی با سرمایه گذاری خارجی بیش از 32 میلیون دلار و تداوم انجام عملیات اجرایی احداث 12 واحد صنعتی دیگر با سرمایه گذاران خارجی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، اخلاق محمدیان با تشریح نقش این واحدها در اشتغال و اقتصاد استان بیان کرد: در حال حاضر 517 نفر در 9 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده در حال فعالیت هستند و با وارد مدار تولید شدن 12 واحد دیگر بر اساس پروانه تأسیس صادر شده انتظار ایجاد اشتغال برای 248 نفر دیگر می رود.

وی در رابطه با اینکه سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان بیشتر مطلوب سرمایه گذاران کدام کشورها است، عنوان کرد: عمدتاً سرمایه گذاران خارجی متعلق به کشورهای عراق، پاکستان، چین، روسیه و غیره می باشد که در زمینه صنایع غذایی، شیمیایی، نفت و گاز فعالیت می نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان شرایط و امکانات زیرساختی را برای ورود و مشارکت سرمایه گذاران خارجی مناسب دانست و افزود: سرمایه گذاران آلمانی قصد ساخت نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خرمشهر، ماهشهر، باغملک و کلدوزخ ایذه را داشته اند که در مرحله تخصیص زمین قرار دارد.