مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بنگاه های تولیدی در مناطق کم برخوردار پناهگاهی برای جوانان به ویژه بانوان در مواجه با آسیب های اجتماعی هستند.

ارسلان غمگین در آیین بهره برداری از شرکت تعاونی اسرا بانو در روز جهانی کارگر اظهار کرد: این شرکت تعاونی با عضویت ۷ نفر از بانوان منطقه حاشیه نشین و آسیب پذیر حصیر آباد تشکیل شده و نتیجه تعامل و همکاری بین بخشی اداره کل تعاون، دفتر امور اجتماعی استانداری و دفتر تسهیلگری منطقه حصیر آباد است.

وی افزود: شمار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این تعاونی نسبت به سفارش های پوشاکی که دریافت می کند متفاوت است.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی این اداره کل غمگین ادامه داد: در آخرین سفارش دریافتی این شرکت۲۲ نفر به صورت مستقیم شاغل شدند که از این عده ۷ نفر در کارگاه و ۱۵ نفر در منزل مشغول کار هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: صرف نظر از حجم و میزان کم فعالیت های این بنگاه تعاونی نوپا، برپایی چنین فضای سالمی در منطقه آسیب پذیر حصیر آباد، به معنای ایجاد یک پناهگاه برای جوانان به ویژه بانوان در مواجه با آسیب های اجتماعی است.

غمگین افزود: این تعاونی می تواند به عنوان یک الگوی موفق و نمونه همکاری بین بخشی در توانمند سازی و ایجاد اشتغال در قالب بنگاه های خرد و با محوریت اتحاد اندیشه های پراکنده و منابع کوچک مردمی به سایر دفاتر تسهیلگری و مناطق محروم و حاشیه نشین معرفی شود.

گفتنی است: در آیین افتتاح این تعاونی تولیدی، “عبدالنبی سواعدی” و “سیده فرانک موسوی” مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان و امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، اعضای کمیته بزرگداشت هفته کارگر و جمعی از بانوان تعاونگر استان حضور داشتند.