بهره برداری از دو پروژه برق در اندیمشک و دزفول
بهره برداری از دو پروژه برق در اندیمشک و دزفول

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: یک پروژه افزایش ظرفیت پست برق در اندیمشک و یک پروژه تعویض هادی خط در دزفول، به بهره برداری رسیده است.

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: عملیات نصب و راه اندازی ترانس دوم پست برق 132.33 کیلو ولت سبز آب اندیمشک به ظرفیت 30 مگاولت آمپر به پایان رسید و برقدار شد.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری این پروژه 100 میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: این افزایش ظرفیت باعث بهبود ولتاژ شبکه و پایداری شبکه برق در شهرستان اندیمشک خواهد شد و همچنین برق کارخانه پانیا پرتو کهربا در این شهرستان را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: عملیات اجرایی تعویض هادی خط 132 کیلو ولت جندی شاپور (دژپل- فولاد روهینا) به طول 20 کیلومتر در شهرستان دزفول نیز به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دشت بزرگ ارزش سرمایه گذاری این پروژه را 55 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: تعویض هادی خط جندی شاپور باعث کاهش هزینه ها بدلیل عدم احداث خطوط جدید و استفاده حداکثری از خطوط موجود خواهد شد و همچنین امکان مانور بین شبکه 400 و 132 کیلو ولت ناحیه شمال را فراهم می کند و باعث کاهش بارگیری و جلوگیری از اضافه بار شدن به سایر خطوط برق منطقه می شود.

وی تاکید کرد: ناحیه شمال خوزستان از اولویت های شرکت برق منطقه ای خوزستان در توسعه زیرساخت ها محسوب می شود و عملیات اجرایی پروژه های توسعه ای متعددی در این ناحیه شروع شده است.