تامین بیش از ۲۶۷ هزار ماسک “N۹۵” برای بیمارستان‌های خوزستان
تامین بیش از ۲۶۷ هزار ماسک “N۹۵” برای بیمارستان‌های خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به ورود ۳۰ هزار و ۵۹۰ عدد ماسک “N۹۵” به استان گفت: مجموعا ۲۶۷ هزار و ۵۹۰ ماسک “N۹۵” وارد خوزستان خواهد شد تا با توزیع آن بخشی از نیاز بیمارستان‌های استان به این مدل ماسک تامین شود.

امیرحسین نظری اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا در کشور و استان خوزستان پیگیر ورود ماسک به استان بودیم و از روز گذشته (یکشنبه ۱۷ فروردین ماه) حدود ۳۰ هزار و ۵۹۰ ماسک “N۹۵” وارد استان شده است. این تعداد ماسک در اختیار پنج دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی خوزستان قرار داده شده است تا بین بیمارستان‌ها توزیع کنند.

وی با بیان اینکه مجموعا ۲۶۷ هزار و ۵۹۰ ماسک “N۹۵” وارد خوزستان خواهد شد، افزود: اقدامات خوبی از سوی وزارت صمت انجام شد تا این مدل ماسک وارد کشور شده و در نهایت بین استان‌ها توزیع شود. در هفته گذشته نیز در مرحله نخست ۱۶۷ هزار ماسک از این محموله وارد خوزستان شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: قرار است در مرحله سوم نیز ۷۰ هزار عدد از این ماسک به خوزستان تحویل داده شود تا با توزیع آن بخشی از نیاز بیمارستان‌های استان به ماسک مدل “N۹۵” تامین شود.

نظری با بیان اینکه ماسک “N۹۵”در خوزستان تولید نمی شود، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایطی که وجود دارد، تولید ماسک ساده توسط برخی از خیران و واحدهای تولیدی انجام می شود اما برای تولید ماسک “N۹۵” نیز این ظرفیت در خوزستان وجود دارد تا بخش خصوصی با ورود به آن نسبت به تولید ماسک های “N۹۵” اقدام کند.

منبع: ایسنا