رییس پلیس‌ راه خوزستان گفت: دین امسال با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تردد غیرضروری کلیه خودروها در جاده‌های خوزستان در ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تا ۲۰ فروردین ممنوع است و در صورت مشاهده خودروی متخلف برابر با قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور بیان کرد: خودروهایی که بدون ضرورت در جاده‌های خوزستان تردد کنند، در صورت مشاهده پنج میلیون ریال جریمه و به مدت یک ماه توقیف می‌شوند.

وی ادامه داد: خودروهای غیربومی که قصد خروج از شهر و استان را دارند در ابتدای شهر مبدا اعمال قانون خواهند شد.

رییس پلیس‌ راه خوزستان گفت: خودروهایی که دارای پلاک خوزستان هستندد به سمت شهرهای خود هدایت می شوند، اما این خودروها دیگر نباید از شهرهای خود خارج شوند و در صورت مشاهده بر اساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: از شهروندان انتظار داریم در محدودیت‌هایی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده ، همکاری بیشتری با پلیس داشته باشند و به توصیه‌های مسوولان وزارت بهداشت و استان بیشتر توجه کنند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام موثری در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری کروناست که در خوزستان از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی برای اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده شده است.

ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران برای کاهش شیوع این بیماری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در تمام استان‌های کشور از هشتم فروردین به اجرا در آورد.

مدت اجرای این طرح تا ۲۰ فروردین جاری تعیین شده که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قابل تمدید خواهد بود.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا