ترمیم سیل بند روستاهای بحرانی غرب کارون در خرمشهر ادامه دارد
ترمیم سیل بند روستاهای بحرانی غرب کارون در خرمشهر ادامه دارد

بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: عملیات تقویت و ترمیم سیل بندها در روستاهای بحرانی غرب کارون در شهرستان خرمشهر با شتاب در حال انجام است.

عباس پورمند افزود: به منظور پیشگیری از سیل عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بندها در مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون خرمشهر همچون روستای رحمانیه فیصلی در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده علمیات تقویت سیل‌بندها به پایان برسد.

وی روستای ام‌نوشه را از مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون اعلام کرد و گفت: ساحل این روستا به دلیل داشتن پیچ و خم رودخانه با خاک‌ریزی قابل ترمیم نیست و باید با بتن ساحل‌سازی شود که طبق توافق انجام شده ترمیم و ساحل‌سازی این روستا در تعهد سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد.

پورمند اظهار داشت:با وجود وضعیت بحرانی در این روستا تاکنون هیچگونه اقدامی از سوی سازمان آب و برق خوزستان برای ساحل سازی مناطق آسیب‌پذیر انجام نشده است.

وی افزود: ترمیم سیل‌بندهای روستاهای سویچتیه ۲ با همکاری شرکت کشت و توسعه نیشکر خرمشهر در حال انجام است و تا یک هفته دیگر عملیات تقویت سیل‌بندهای این روستا به اتمام می‌رسد.

بخشدار مرکزی خرمشهر افزود:در حال حاضر عملیات ترمیم سیل‌بند روستاهای غرب کارون همچون روستای سبعه، دیم‌بن‌نجم، ام‌السواد، زویدات تمام شده و در دیگر روستاها نیز در حال پایش نقاط ضعف هستیم.

بنا به پیش بینی هواشناسی خوزستان، با پیش بینی بارندگی‌های شدید در هفته‌های آینده در حوضه‌های آبریز دز، کارون و کرخه، احتمال وقوع سیلاب در خوزستان و مناطق پایین دست وجود دارد به همین منظور هشت میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی در پشت سدهای بزرگ خوزستان برای مهار سیلاب ایجاد شده است.

در بهار ۹۸ طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شد.

منبع: ایرنا