وضعیت دستمزد کارمندان در سال۹۹ / ۱۵+۵۰درصد افزایش حقوق
وضعیت دستمزد کارمندان در سال۹۹ / ۱۵+۵۰درصد افزایش حقوق

حقوق کارمندان در سال جاری ۱۵درصد از محل سنوات و ۵۰درصد هم از طریق امتیازهای فصل دهم افزایش خواهد یافت.

براساس لایحه بودجه 99 تعیین شده بود که حقوق کارمندان در سال جاری 15 درصد افزایش پیدا کند.

لایحه بودجه در مجلس رای نیاورد اما به دلیل شرایط خاص کشور با حکم رهبر بدون نیاز به رای مجلس به شورای نگهبان برای تایید نهایی رفت.

با تایید شورای نگهبان تعیین شد که ضریب ریالی حقوق کارمندان 15 درصد افزایش یابد. بعد از آن هرکدام که با این افزایش حکمشان باز هم زیر 2میلیون و 800 تومان باشد آنقدر به آن اضافه می‌شود تا به این عدد برسد. با این حساب حداقل حقوق کارمندان در سال 99، 2میلیون و 800هزار تومان خواهد بود.

حداقل دریافتی بازنشستگان هم با این افزایش 15 درصدی به 2 میلیون و 800هزار تومان خواهد رسید.

کلیه مشترکین صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری هم 15 درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

امسال با بخشنامه‌ای که سازمان برنامه و بودجه در بهمن ماه منتشر کرد مقرر شد مجوز افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کلیه کارکنان دولتی از جمله نیروهای قراردادی صادر شود.

این افزایش 50 درصدی امتیاز حقوق کارمندان از سال گذشته در هیات دولت مطرح بود که گفته می‌شد به دلیل تامین مالی بالای آن تا امسال انجام نشد.

اوایل دهه 90 برخی از نهادها از این افزایش امتیازات حقوقی و فوق‌العاده شغل‌ها استفاده کردند از جمله قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت نیرو و… اما امسال مجوز استفاده از آن به همه دستگاه‌های اجرایی داده شد.

با این حساب حقوق کارمندان در سال 99 افزایش 15 درصدی سنواتی و 50 درصد افزایش از محل افزایش امتیازها خواهد داشت و در نهایت کارمندان حقوقی کمتر از 2میلیون و 800هزار تومان دریافت نخواهند کرد.

منبع: اقتصادآنلاین