چرا باید از استان قم ۲۰۰ هزار نفر به مسافرت نوروزی بروند/ این چه مدیریتی است
چرا باید از استان قم ۲۰۰ هزار نفر به مسافرت نوروزی بروند/ این چه مدیریتی است

آیا این بی تدبیری نبوده که اجازه دادند از استان های قرمز این حجم از مسافرت ها صورت بگیرد و حال که ویروس گسترش پیدا کرده اعلام کنند که می خواهیم با مسافران برخورد کنیم

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا از اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا خبر داده و گفته اگر زنجیره انتقال بیماری قطع نشود نمی توانیم شاهد کاهش ابتلا باشیم و آمار نشان از کاهش مبتلایان نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ این طرح بیشتر محور ایجاد محدودیت های بازدارنده برای مسافرت است و بالاخره مسئولین به این باور رسیده اند که با خواهش و تذکر نمی شود زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کرد و باید همانند دیگر کشورهای درگیر کرونا با ایجاد قوانین سفت و سخت از ترددهای غیر ضروری جلوگیری کنند.

هرچند رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعتراف کرده که آمارها نشان از کاهش از مبتلایان نمی دهد و باید زنجیره انتقال را قطع کنیم اما نگفت چرا این قطع زنجیره انتقال را قبل از شروع مسافرت های نوروزی اجرا نکردند و حتی نگفت این سهل انگاری در منع تردد ها چگونه باعث گسترش ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور شده است.

تنها در یک مورد از این بی مسئولیتی و سهل انگاری استاندار قم گفته که ۲۰۰ هزار نفر از شهر قم به سایر نقاط کشور مسافرت کرده اند و بجای پاسخگویی در این رابطه که چرا باید از استانی که کرونا از آنجا در کشور شروع و گسترش پیدا کرده ۲۰۰ هزار نفر به مسافرت های تفریحی بروند تنها ابراز تاسف کرده و خواستار تست دقیق از این افراد شد.

آیا این بی تدبیری نبوده که اجازه دادند از استان های قرمز این حجم از مسافرت ها صورت بگیرد و حال که ویروس گسترش پیدا کرده اعلام کنند که می خواهیم با مسافران برخورد کنیم؛ آیا هر ساعت که گذشت و می گذرد بر تعداد مبتلایان و فوتی های این بیماری افزوده نشد که بجای اجرای سریع قوانین بازدارنده وعده می دهند که از فردا این قوانین اجرا می شود؟

این چه نوع مدیریت کردنی است که فرصت طلایی به کنترل درآوردن کرونا در تعطیلات نوروز را از دست می دهد و حتی اجازه می دهد که ویروس در کل‌ کشور پخش شود و بعد به اشتباه خود اقرار می کند و می خواهد با تاخیر محدودیت هایی در تردد ایجاد کند.

کشور را که عملا از قبل عید تعطیل کرده بودند و تعطیلات نوروز هم یک فرصت بود تا زنجیره انتقال را قطع کنند اما با مدیریت کردنی از جنس خواهش و تذکر که تنها خودشان نوع آن را درک می کنند نه تنها کرونا را کنترل نکردند بلکه آن را گسترش هم دادند و حال به فکر ایجاد محدودیت و تعطیلی افتاده اند. آن هم نه بطور کامل که تاثیر‌گذار و کارساز باشد.

این ویروس جهانی است و مقابله با آن هم یک نسخه جهانی می طلبد، همه کشورهای درگیر کرونا یا محدودیت های شدید برای تجمع و تردد ایجاد کرده اند یا به قرنطینه روی آورده اند، کشور ما هم هر چقدر که بخواهد نشان دهد متفاوت از دیگران است بالاخره به این روش روی خواهد آورد تنها با از دست دادن زمان خسارت جانی و مالی بیشتری برای کشور رقم می زند.