کاهش ۸۵ درصدی ورود خودروهای مسافری به استان خوزستان
کاهش ۸۵ درصدی ورود خودروهای مسافری به استان خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ورود خودروهای مسافری به استان از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تاکنون حدود ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

سردار حیدر عباس‌زاده عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از ورودی‌ شهرستان اندیمشک از سمت لرستان اظهارداشت: اکنون در عوارضی آزاد راه “پل زال” تمامی دستگاه‌های مربوطه در راستای مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان اندیمشک مشغول تلاش، فداکاری، مجاهدت و فعالیت هستند.

وی افزود: نیروی انتظامی در کنار دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، سپاه، بسیج، ارتش جمهوری اسلامی، دستگاه‌های امنیتی و فرمانداری شهرستان برای پیشگیری از شیوع این بیماری به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: نیروی انتظامی پا به پای تمامی دستگاه‌هایی که در راستای مقابله با ویروس کرونا در سطح استان تلاش دارند، خدمت رسانی کرده و با تمام ظرفیت پای کار است.

سردار عباس‌زاده یکی از اقدامات برجسته نیروی انتظامی را همراهی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات، سازمان بازرسی و صمت دانست و گفت: نیروی انتظامی روزانه از اماکن مختلف بازدید کرده و تاکنون در زمینه کشفیات نیز به خوبی عمل کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون در این زمینه حدود ۱۲۰ هزار ماسک، ۳۰ هزار دستکش و ۷۶ هزار لیتر الکل صنعتی غیر مجاز کشف شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: کارکنان نیروی انتظامی برای تامین نظم و امنیت بیمارستان‌های محل بستری افراد مبتلا به کرونا با برنامه‌ریزی مناسب در سه شیفت حضور فعال دارند و هرجایی که براساس مصوبات شورای تامین استان و شهرستان‌ها محدودیت تجمع اعلام شده تذکرات لازم را به شهروندان می‌دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تفرجگاه‌ها، آرامستان‌ها، پارک‌ها، آرایشگاه‌ها، پاساژها، تالارها و مراکز اقامتی با همکاری سایر دستگاه‌ها کاملا تحت کنترل هستند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا امروز ششم فروردین ماه ۵۲۴ نفر اعلام شده و شمار فوت شدگان در استان ۶۵ نفر است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز ۶ فروردین اعلام کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا