مسافران راه‌آهن خرمشهر قرنطینه می‌شوند
مسافران راه‌آهن خرمشهر قرنطینه می‌شوند

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مسافران نوروزی که به وسیله قطار به خرمشهر سفر می‌کنند به منظور مقابله با بیماری کووید ۱۹ به مدت یک هفته قرنطینه و به شهر خود باز گردانده می‌شوند.

محمد حیدری با اعلام وضعیت قرمز در خرمشهر به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد:هم اکنون شهرستان خرمشهر نسبت به دیگر شهرهای خوزستان بالاترین آمار بیماران کرونایی را دارد.

وی یکی از مهمترین چالش‌ها شهرستان خرمشهر را ورود مسافران از طریق راه‌آهن دانست و گفت:پیگیری‌ استانی و ملی با وزیر راه و شهرسازی و سایر مسوولان مربوط، برای توقف حرکت قطارها به خرمشهر، تاکنون به نتیجه نرسیده و به همین منظور مسافرانی که از طریق راه آهن وارد خرمشهر شوند در یک مکان مشخصی به مدت یک هفته قرنطینه می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه شرایط خرمشهر فوق‌العاده است و باید تدابیر ویژه اتخاذ شود، بیان کرد: مسافران پس از قرنطینه شدن اجازه ورود به شهر ندارند و پس از اطمینان از سلامت آنها به شهر خود باز گردانده می‌شوند.

وی توقف حرکت قطارها به خرمشهر را خواستار شد و افزود: اگر چنین تصمیمی اتخاذ نشود بنابر مقتضیات و شرایط قرمز شهرستان تصمیم سخت‌گیرانه اتخاذ می‌کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به اجرای طرح ممنوعیت ورود و خروج مسافران به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های ۲ شهرستان بسته می‌شود و این شهرها در شرایطی قرار میگیرند که امکان تردد افراد غیربومی در آنها میسر نباشد.

حیدری، کوی طالقانی، کوت شیخ، مولوی، عشایر، روستای شنه و روستای جدیده را مناطق بحرانی و قرمز خرمشهر اعلام کرد و ادامه داد: مردم باید بدانند که تردد در این مناطق، خطر آلوده شدن به ویروس کرونا را دارد و لازم است شهروندان توصیه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی همکاری مردم در کاهش رفت و آمد را در معابر لازم و ضروری خواند و گفت:اگر توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی رعایت نشود همچنان این شرایط بحرانی پا برجا خواهد بود لذا از همه مردم خواستاریم که در خانه بمانند و موازین بهداشتی را رعایت کنند.

تا روز چهارشنبه ۹۹ نفر در جنوب غرب خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۸ بیمار در آبادان، ۴۳ بیمار در خرمشهر و ۱۸ بیمار در شادگان به ثبت رسیده است.

شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند.

منبع: ایرنا