نقاهتگاه بیماران کرونا در آبادان ایجاد می‌شود
نقاهتگاه بیماران کرونا در آبادان ایجاد می‌شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ایجاد و راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونا در آبادان برای مراقبت از بیماران جنوب غرب خوزستان پس از ترخیص خبر داد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۵ هزار و ۸۹۷ نفر با علائم تنفسی شدید به بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان مراجعه کرده‌اند که یک هزار و ۳۴ نفر از این تعداد بستری و ۹۲۱ نفر از این موارد ترخیص شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۳ نفر با علائم مشکوک به کروناویروس در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان بستری هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز گذشته موارد ترخیصی بیشتر از موارد بستری بوده و ۱۴ نفر ترخیص و ۱۲ مورد جدید بستری شدند. این روند اگر ادامه داشته باشد، خوب است البته به هیچ وجه امیدوارکننده نیست و نباید امیدواری کاذبی به مردم داده شود.

سلمان‌زاده گفت: در حال حاضر در جنوب غرب خوزستان، ابتلای ۹۷ بیمار به کروناویروس تشخیص داده شده که ۳۸ نفر از آبادان، ۴۲ نفر از خرمشهر و ۱۷ مورد از شادگان هستند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۶۱ نفر از موارد قطعی مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: بیمارانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند، باید حتما دو تا سه هفته در منزل بمانند. در حال راه‌اندازی یک نقاهتگاه هستیم تا به جای حضور بیماران در منزل، در این محل از آنان مراقبت شود و میزان سرایت‌پذیری از این افراد کمتر شود.

منبع: ایسنا