بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در خوزستان به سامانه غربالگری کرونا مراجعه کنند
بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در خوزستان به سامانه غربالگری کرونا مراجعه کنند

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان از بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان خواست برای ارزیابی سلامت خود و خانواده در اسرع وقت به سامانه غربالگری کرونا مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند.

صادق جلیلی سه شنبه اظهارداشت: ثبت نام کارکنان ، بازنشستگان ، مستمری بگیران و بیمه شده های تامین اجتماعی در سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا امری ضروری است که باید همگی به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: افراد با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir اطلاعات مورد نیاز را برای غربالگری ، بیماریابی و تعیین وضعیت سلامت خود و خانواده در خصوص بیماری کووید – ۱۹ تکمیل کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: با ثبت نام در این سامانه، ضمن پایش و رصد اطلاعات ارسالی پیگیری های بعدی برای راهنمایی و یا مراقبت لازم در مقابل ویروس کرونا از سوی مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

اختصاص بیمارستان‌های میلاد اهواز و شفا مسجدسلیمان به بیماران کرونایی

جلیلی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه تاکنون بیمارستان‌های میلاد در کلانشهر اهواز و شفا در شهرستان مسجدسلیمان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است، گفت: علاوه بر این بیمارستان های دیگری در شهرهای اهواز، آبادان، ماهشهر، بهبهان و شوشتر معین بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در استان هستند.

وی ادامه داد: همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان درمانگاه حاد تنفسی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز راه اندازی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: درمانگاه حاد تنفسی بیمارستان امیرالمومنین (ع) به صورت مستقل و ویژه به منظور تشخیص ، پیشگیری و درمان اولیه بیماران حاد تنفسی راه اندازی شده است تا بیمارانی که با علائم تنفسی مراجعه می کنند ضمن تریاژ شدن و ویزیت از سوی متخصصان داخلی و عفونی در صورت نیاز اقداماتی همچون انجام آزمایش، گرفتن سی تی اسکن و در صورت تائید و تشخیص پزشک متخصص ، در بخش‌های بستری که برای این منظور در نظر گرفته شده است نگهداری شوند .

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با تاکید بر دستور ابلاغی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاون درمان سازمان مبنی بر اولویت درمان بیمه شدگان افزود: هیچ گونه محدودیتی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران نداریم.

جلیلی در ارتباط با خرید وسایل و تجهیزات پزشکی حفاظت شخصی برای همکاران درمانی و پشتیبانی خاطر نشان کرد : سازمان تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی برای تهیه و خرید تجهیزات پزشکی ندارد و مراکز در این خصوص اقدام لازم را انجام خواهند داد.

ویروس کرونا یا کووید – ۱۹ ، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون ۵۰۲ نفر در خوزستان به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۵ نفر فوت کرده اند.

منبع: ایرنا