بازار تعطیل نیست، داروخانه ها به خانه رفته اند
بازار تعطیل نیست، داروخانه ها به خانه رفته اند

با وجود ایجاد محدودیت های ترافیکی و تعطیلی مراکز تجاری و صنوف غیرضروری برای جلوگیری از گسترش  کرونا در اهواز؛ اما برخی از این مراکز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری کاوش، با وجود ایجاد محدودیت های ترافیکی و دستور ستاد مقابله با کرونا برای تعطیل کردن مراکز تجاری و صنوف غیرضروری به منظور کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا گرچه مرکز شهر اهواز و بازارهای آن به نسبت سابق خلوت تر شده است اما همچنان برخی از کسبه ی این منطقه موارد گفته شده برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان را رعایت نمی کنند و کسب درآمد را به  سلامتی در این روزها ترجیه داده اند.

علی رغم اینکه تقریبا تمام فروشگاه های خیابان اصلی مرکز شهر تعطیل کرده اند اما باز هم مغازه ها و دست فروش های خیابان های فرعی به ویژه خیابان های منتهی به بازار عبدالحمید به فعالیت خود ادامه می دهند و گروه گروه افراد هستند که در این خیابان ها پرسه می زنند.

گشت زنی های مداوم نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری نیز عامل بازدارنده ای برای این کسبه نشده چرا که علی رغم تعداد افراد زیاد آن ها تذکر جدی و برخوردی قاطع برای جمع آوری و  بستن به آن ها داده نمی شود و همین رفتارها باعث شده تا کاسبان بازار عبدالحمید به فعایت خود ادامه دهند.

از آن جایی که به گفته ی استاندار خوزستان مرکز شهر اهواز از نقاط خطر اهواز در ابتلا به کرونا ویروس محسوب می شود لازم است برای تعطیلی این بازار و خیابان های فرعی مرکز شهر هم فکری اساسی شود تا زنجیره ی انتقال در این نقطه که در وضعیتی قرمز قرار دارد قطع شود.

طبق مصوبه ی شورای تامین و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در شهرستان اهواز برای جلوگیری از تردد و تجمع مردم در سطح شهر و به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا تمامی صنوف غیرضروری باید تعطیل باشند و تنها داروخانه ها، نانوایی ها، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و مراکز عرضه کننده ی گوشت و مرغ مکلف هستند به فعالیت خود ادامه دهند.

گزارش میدانی خبرنگار کاوش در این خصوص نشان می دهد که اکثر داروخانه های مرکز شهر برخلاف قانون تعطیل هستند یعنی جایی که در این روزها مردم بیشتر از قبل به آن مراجعه می کنند تا محصولات مورد نیاز برای اقدامات پیشگیری از ابتلا و رعایت نکات بهداشتی را تهیه کنند در مرکز شهر تعطیل شده تا سردرگمی و مشکل دیگری به نبود ماسک، کمبود دستکش و گرانی مواد ضدعفونی کننده اضافه شود.

به گفته ی فرماندار اهواز براساس مصوبات شورای تامین شهرستان و ماده 688 قانون تهدید بهداشتی عمومی در صورت مشاهده ی فعالیت صنوف غیرضروری ضمن برخورد جدی با متخلف محل کسب و کار پلمپ و فرد خاطی توسط نیروی انتظامی اعمال قانون می شود.

بنابر گفته ی شریعتی استاندار خوزستان، کیانپارس نیز از مناطق پرخطر در ابتلا به ویروس کرونا است که شب گذشته نیز در گفتگوی تلویزیونی خود این موضوع را دوباره تکرار کرد که  در غرب اهواز منطقه کیانپارس با 14 مورد ابتلا به کروناویروس بیشترین تعداد مبتلا را دارد که رتبه ی اول است و گرچه از هفته ی گذشته تاکنون تنها یک نفر مبتلا شده است که نشان دهنده ی این است که موارد بهداشتی در این منطقه رعایت شده اما باید این روند همچنان ادامه پیدا کند.

گزارشات میدانی کاوش در این منطقه هم نشان می دهد که مصوبات جدید تاکنون به خوبی رعایت شده و مراکز تجاری تعطیل و داروخانه ها به فعالیت خود ادامه می دهند که در کنار این موارد بستن ورودی های اصلی کیانپارس نیز کمک  کرده تا سرعت انتشار ویروس در این منطقه مهار شود.