در حالی که مدیرکل فرودگاه های خورستان ورود روزانه ۱۵۰۰ مسافر از طریق فرودگاه اهواز به خوزستان را رد کرده و گفته است روزانه ۷ الی ۸ پرواز وارد فرودگاه اهواز می شوند بررسی نرم افزار اطلاعات پرواز فرودگاه نشان می دهد که در یک روز ۴۷ پرواز به استان وارد و خارج می شود.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ بررسی نرم افزار اطلاعات پرواز فرودگاه (اپلاین) که اطلاعات خود را از سرویس آنلاین فرودگاه های کشور استخراج می کند نشان می دهد که روزانه پروازهای زیادی با مقصد و مبدا فرودگاه های خوزستان انجام می شود و در روز ۵ فروردین ۱۵ پرواز از استان های مختلف در فرودگاه اهواز به زمین خواهد نشست و ۱۶ پرواز از این فرودگاه به دیگر نقاط کشور انجام خواهد شد.

همچنین این نرم افزار نشان می دهد که در همین تاریخ هشت پرواز در فرودگاه آبادان به زمین خواهد نشست و هشت پرواز از این فرودگاه به دیگر استان های کشور انجام می شود.

مسلما اگر اطلاعات این نرم افزار صحیح و ملاک قرار داده شود روزانه بیشتر از ۱۵۰۰ مسافری که گفته و تکذیب شده بود از طریق هوایی وارد خورستان می شوند و مساله مهم تر تعداد پروازها و مسافرانی است که از استان خارج می شوند و دوباره به استان بر می گردند.

بیشتر این پروازهای ورودی و خروجی به تهران انجام می شود، پروازهای به شیراز، مشهد و اصفهان و.. نیز در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاههای استان قبلا نیز گفته بود که کلیه پروازها به مقصد اهواز از ظرفیت مسافری کاملی برخوردار هستند اما پرواز ها با مبدا اهواز به دلیل حجم کمتر مسافر با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیط همراه است.

هرچند در بخش جاده ها ورود مسافران ۸۲ درصد کاهش داشته است اما در روز دوم فرودین بر اساس آمار ارائه شده هفت هزار و ۷۴۸ تردد به استان وارد شده و هفت هزار و ۲۴۸ تردد نیز از استان خارج شده است که اگر برای هر خودرو چند سرنشین در نظر بگیریم تعداد قابل توجهی که می توانند منتقل کننده ویروس باشند از ورودی و خروجی های استان عبور کرده اند.

اگر بخش ریلی را به این آمار اضافه کنیم مشخص می شود که روزانه مسافران زیادی به خوزستان وارد و خارج می شوند که هر کدام از آنها می تواند آلوده به کرونا ویروس باشد و آن را گسترش دهد. حتی اگر کسانی که به خوزستان آمدند منتقل کننده این ویروس نباشند خوزستانی هایی که از استان خارج شدند در برگشت منشاء گسترش این ویروس خواهند شد.