روزانه هزار و ۵۰۰ مسافر از فرودگاه اهواز وارد خوزستان می‌شوند
روزانه هزار و ۵۰۰ مسافر از فرودگاه اهواز وارد خوزستان می‌شوند

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان متوسط ورود روزانه مسافر از طریق فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز در یک هفته گذشته را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

سید مهدی رزاز با اشاره به اینکه مصوبه شورای تامین استان برای جلوگیری از ورود مسافران شامل فرودگاه‌ها نیست، اظهارداشت: با وجود کاهش ۶۰ درصدی حجم پروازهای فرودگاه اهواز؛ اما همه پروازهای ورودی از ظرفیت مسافری کاملی برخوردار هستند.

این مقام مسئول در فرودگاه اهواز با اشاره به اینکه سلامت مسافران ورودی از سوی کارشناسان حوزه بهداشت با دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: به همین منظور قرارگاه کنترل ویروس کرونا با استفاده از دوربین حرارتی سنجش دمای بدن در محل ورودی مسافران به فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز فعال است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که حجم مسافران خروجی از این فرودگاه به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته و قیمت بلیط از مبدا اهواز نسبت به گذشته کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی دارد.

رزاز یادآور شد: ضدعفونی و گندزدایی اماکن، تجهیزات ترمینالی، ناوگان هوایی، غربالگری و تب سنجی به صورت دیجیتال و توسط دوربین‌های حرارتی از تمام کارکنان فرودگاه و مسافران ورودی و خروجی، تجهیزات، ناوگان تاکسی‌رانی، شرکت‌های هواپیمایی و تمامی مسافران ورودی و خروجی ترمینال داخلی به طور مستمر در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان تشخیص قطعی داده شد که ۱۰ مورد از آنها مربوط به اهواز، ۶ مورد خرمشهر و شهرستان های اندیمشک و آبادان هر کدام سه مورد بودند و در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۴۲۲ مورد رسید.

همچنین طی ۲ روز پایانی سال ۱۳۹۸ یعنی ۲۸و ۲۹ اسفند، در فرودگاه اهواز ۵۶ هواپیما نشست و برخاست داشتند که کل ورود و خروج مسافران این پروازها چهار هزار و ۲۷۲ نفر ثبت شد.

منبع: ایرنا