با هشدار دادن کرونا کنترل نشد، نمی شود هم
با هشدار دادن کرونا کنترل نشد، نمی شود هم

بر خلاف دیگر کشورها که یا قرنطینه کرده اند و یا منع تردد را به صورت جدی اجرایی کرده اند؛ نهایت در ورودی شهرها با یک دستگاه تب سنج در حال کنترل مسافران هستند.

در حالی که سرعت گسترش کرونا افزایش پیدا کرده و هر دقیقه در کشور یک نفر مبتلا و در هر ۱۰ دقیقه یک نفر  فوت می شود مسافرت های نوروزی آغاز شده و مسئولین از وظیفه خود در قبال حفظ سلامت جامعه، تنها به دادن هشدار و تذکر که مسافرت نروید اکتفا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ گفته می شود اگر مردم رعایت نکنند و به مسافرت های نوروزی خود ادامه دهند یک یا دو هفته آینده دوباره پیک بیماری کرونا را خواهیم داشت و این گفته ها و هشدارها در حالی تکرار می شود که بخشی از مردم نشان داده اند رعایت نمی کنند و بار سفر را بسته اند.

یک مساله که در موارد مختلف بعضا مشاهده می شود این است که واقعیت ها آنگونه که هست بیان نمی شود، مثلا می‌گویند که امسال مسافرت ها نسبت به سال قبل فلان درصد کاهش داشته و به عنوان یک موفقیت روی آن مانور می دهند در حالی که در مساله ای مانند بیماری کرونا باید از صفر بودن آمار مسافرت ها صحبت شود نه کاهش آمار.

در شرایطی از کاهش موفقیت آمیز آمار مسافرت ها صحبت می شود که تنها در  یک روز مانده به سال جدید، بیش یک میلیون تردد در کشور صورت گرفته و سه میلیون مسافر جابجا شده که هر کدام از این جمعیت می تواند یک منتقل کننده ویروس باشد و چرخه انتشار را گسترش دهد. وقتی این تعداد مسافرت تنها از طریق جاده های کشور صورت گرفته دیگر معنایی ندارد که آمار کاهش با سال قبل مقایسه شود و اصلا قیاس در چنین مواردی معنی ندارد.

کرونا دارد گسترش پیدا می کند و درصد فوتی ها هم در حال افزایش است و خود مسئولین هم از ابتلا و فوت درصد بالایی از جمعیت در صورت تداوم مسافرت ها و رعایت نکردن مسائل بهداشتی صحبت می کنند اما باز از قوانین سفت و سخت منع ترددها خبری نیست و عده ای آن بیرون در قامت قهرمان هایی که به هشدارها توجه نمی کنند در حال گسترش ویروس هستند.

رعایت نکردن مردم و جدی نبودن مسئولین در کنترل و منع مسافرت های نوروزی در شرایطی کرونا را وارد مرحله بحرانی کرده است که از ابتلای ۷۰ درصد جمعیت کشور به کرونا صحبت می شود که این درصد معادل حدود ۵۰ میلیون جمعیت کشور است و اگر همین نرخ فوتی های‌ کنونی مبنا گرفته شود درصد بالایی از جمعیت کشور فوت خواهند شد. حتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته است اگر مردم رعایت نکنند حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر در خوزستان فوت خواهند کرد.

اقداماتی که دیروز باید در منع گسترش کرونا اجرایی می کردند را از انجام آن غفلت کردند تا اکثریت نقاط کشور به این ویروس گرفتار و حدود ۱۷۰۰ نفر فوت شود و با این وجود باز هم برنامه خاصی برای کنترل این ویروس مشاهده نمی شود و بر خلاف دیگر کشورها که یا قرنطینه کرده اند و یا منع تردد را به صورت جدی اجرایی کرده اند؛ نهایت در ورودی شهرها با یک دستگاه تب سنج در حال کنترل مسافران هستند.

با تداوم این نوع مدیریت و ترددهایی که در حال انجام است تنها باید نشست و منتظر تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا به دلیل ماندگاری ویروس و فوت بیشتری از مردم بود.