برای خوداظهاری وضعیت سلامت‌تان زودتر اقدام کنید
برای خوداظهاری وضعیت سلامت‌تان زودتر اقدام کنید

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به لزوم مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir و ثبت خوداظهاری شهروندان گفت: مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند فرم‌های مربوط به وضعیت سلامتی خود را پر کنند؛ این موضوع می‌تواند به غربالگری ما کمک ‌کند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۴ هزار و ۶۴۳ نفر با علائم مشکلات تنفسی به مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان مراجعه کرده‌اند که تعداد زیادی از این افراد بستری و تعداد زیادی نیز ترخیص شده‌اند.

وی افزود: روز گذشته موارد بستری نسبت به روز قبل افزایش پیدا کرد و تنها در روز گذشته ۲۴ مورد بستری داشتیم؛ ۱۵ نفر نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در مجموع موارد مثبت ابتلا به کروناویروس در جنوب غرب خوزستان به ۶۹ نفر افزایش یافته است که ۲۷ نفر از این تعداد از آبادان، ۲۷ نفر از خرمشهر و ۱۵ نفر از شادگان هستند. موارد فوت ناشی از کروناویروس در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز ۶ نفر بوده است.

وی گفت: ۴۵ نفر از مبتلایان به کروناویروس نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند.

سلمان‌زاده بیان کرد: از کسانی که در خانه ماندن را رعایت کرده‌اند و به ما کمک کردند تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم، تشکر می‌کنیم اما از کسانی که همچنان در بازارها هستند یا در پارک‌ها حضور دارند، گلایه‌مندیم و از آنها می‌خواهیم به کمپین در خانه بمانید بپیوندند تا بر این بیماری غلبه کنیم.

وی با اشاره به لزوم مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت خوداظهاری شهروندان اظهار کرد: مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند فرم‌های مربوط به وضعیت سلامتی خود را پر کنند؛ این موضوع می‌تواند به غربالگری ما کمک ‌کند. در پی آن درب منازل افرادی که نیاز به کمک دارند، حضور پیدا می‌کنیم و در صورت نیاز، به آنها دارو می‌دهیم و در صورت شدید بودن مورد، فرد به بیمارستان اعزام و اقدامات درمانی و تشخیصی برای وی انجام می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص بیانیه چهارم منطقه آزاد اروند در خصوص اعمال محدودیت‌هایی در منطقه برای پیشگیری از گسترش شیوع کرونا گفت: هر اقدامی نیاز به حمایت سیاسی و امر حکومتی دارد. این بیانیه به ما کمک می‌کند تا اتفاقاتی که باید بیفتد را انجام دهیم. اگر دستورات این بیانه خوب اجرا شود، باید در یک هفته تا ۱۰ روز آینده شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم.

سلمان‌زاده درخصوص خصوص نظافت معابر نیز اظهار کرد: قطعا نواقصی وجود دارد اما اکنون زمان همدلی و همگرایی همه سازمان‌ها است نه گلایه. در جلسات حتما گلایه‌ها ابراز و پیگیری می‌شود.

وی افزود: مشکلاتی در سطح شهر آبادان وجود دارد اما قاضی اصلی خود مردم هستند و وضعیت جوی‌های روباز، معابر، سرریز فاضلاب، عدم جمع‌آوری زباله، عرضه دام زنده در سطح شهر و سگ‌های ولگرد و بسیاری از موارد دیگر را مشاهده می‌کنند. این موارد باید از قبل حل می‌شد که انجام نشده است. در این شرایط این موارد بسیار نگران‌کننده است و باید توسط سازمان‌های مربوطه پیگیری شود و ما به جدیت پیگیر هستیم و در صورتی که قصور انجام شود، از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا