هشدار استاندار: خوزستانی‌ها از مناطق پاک به مناطق پرخطر تردد نکنند
هشدار استاندار: خوزستانی‌ها از مناطق پاک به مناطق پرخطر تردد نکنند

استاندار خوزستان گفت: هشدار می‌دهم مردم ساکن در مناطق پاک به جد از تردد به مناطق پرخطر و کانون‌های شیوع ویروس کرونا در استان خودداری کنند.

غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در نشست پایان سال خود با فعالان بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی اهواز ، اظهارداشت: سازمان بهداشت جهانی، بیماری ناشی از ویروس کرونا را درمرحله “همه‌گیری جهانی (پاندِمی ) اعلام کرده و هشدار داده که باید از افزایش گسترش آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه کرونا یک بیماری جمعیتی است، ادامه داد: مقابله با این ویروس نیاز به همکاری و همراهی همگانی دارد؛ به همین دلیل از مردم انتظار داریم به هشدارهای مجموعه بهداشت و درمان استان توجه کنند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان شهرهای اندیمشک، شوشتر، اهواز و آبادان را به ترتیب از جمله شهرهای درگیر با ویروس کورنا در استان عنوان کرد و افزود: سایر شهرها با وجود ابتلای برخی افراد به این ویروس هنوز به مرز خطر نرسیده‌اند.

شریعتی با تاکید بر اینکه اعمال سیاست‌های پیشگیرانه برای تردد مردم از مناطق پرخطر به محله‌ها و شهرهای پاک و بلعکس، می‌تواند از اثرات ناشی از شیوع این ویروس کم کند، گفت: در این شرایط انجام مراقبت‌ها یک اصل جدی است و باید همگی به آن پای‌بند باشیم.

استاندار خوزستان یادآورشد: در این شرایط باید برای کنترل این بیماری یک برنامه‌ریزی 2 تا سه ماهه را در دستور کار قرار دهیم، افزود: در صورتی که به چارچوب‌های تعیین شده پای‌بند باشیم؛ این مشکل طی مدت زمانی که برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد، قابل کنترل است.

شریعتی با تاکید بر اینکه مردم محور اصلی همه این برنامه‌ریزی‌ها خواهند بود، افزود: اگر از سوی مردم همکاری و همراهی صورت بگیرد به نتیجه‌ای که انتظار آن را داریم دست یافتنی خواهد بود.

جلوگیری از گسترش چتر دولت در فعالیت‌های اقتصادی

استاندار خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست به ضرورت فعالیت‌های اقتصادی با محوریت خلق ثروت برای کشور از سوی بخش خصوصی استان تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که به آن دچار هستیم حضور فعال دولت در عرصه اقتصادی است .

وی ادامه داد: دولت باید عقب نشینی کند تا بخش خصوصی بتواند در این عرصه از سهم بیشتری برخوردار باشد و توسعه و آبادانی کشور شکل بهتری به خود بگیرد.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر اینکه صادرات و رونق تولیدی یکی از جنبه‌های بسیار با اهمیت خلق ثروت است، گفت: دولت در این راستا باید نقش پشتیبانی کننده داشته باشد و به دفاع از بخش خصوصی بپردازد.

بر اساس این گزارش، ۲۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان شناسایی شد که با ثبت آن تعداد مبتلایان در این استان به ۳۳۱ نفر رسید.

منبع: ایرنا