سامانه ۱۶۶۶ ویژه کرونا برای افراد زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان فعال شد
سامانه ۱۶۶۶ ویژه کرونا برای افراد زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان فعال شد

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: سامانه ۱۶۶۶ ویژه پاسخ‍‌گویی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای افراد زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان فعال شد.

دکترعلی خسروی افزود: سامانه یادشده به عنوان مشاور به بیمه شدگان زیر پوشش بیمه سلامت به صورت تمام وقت حتی در روزهای تعطیل، آماده پاسخگویی به ابهام‌ها ، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ایمن سازی خانواده‌ها دربرابر این بیماری مهلک است.
وی از بیمه شدگان زیرپوشش سازمان بیمه سلامت خواست به عنوان بهترین توصیه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، در خانه بمانند ، سفرهای درون و برون شهری را به شدت محدود کنند و به صورت مداوم و منظم از مواد بهداشتی برای ضدعفونی دست‌ها استفاده کرده و از ماسک‌ استاندارد استفاده کنند.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه خود را برای شرایط خاص به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حمایت از موسسه‌های درمانی دولتی و خصوصی که در صف مقدم خدمت رسانی به شهروندان مبتلا به این ویروس مرگبار قرار دارند آماده کرده است افزود:رسانه‌ها و فضای مجازی در یک ماه اخیر با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نقش مهمی در کنترل و مقابله با ویروس کرونا داشته اند و این رویکرد آگاهی بخش باید تداوم داشته باشد.

دفترچه‌های بیمه سلامت تا ۳۱فروردین ۹۹ نیازی به تمدید ندارد

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: دفترچه‌های بیمه سلامت که اعتبار آنها تمام شده تا ۳۱فروردین ماه ۱۳۹۹ نیازی به تمدید ندارند.
وی گفت: هماهنگی لازم با موسسه‌های خصوصی و دولتی برای ارایه خدمات درمانی و دارویی به بیمه شدگان بیمه سلامت خوزستان، به افرادی که اعتبار دفترچه درمانی آن به اتمام رسیده انجام شده و بیمه‌شدگان می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

پرداخت یک هزار و ۱۹۰میلیارد ریال به موسسه‌های طرف قرارداد

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان همچنین از پرداخت یک هزار و ۱۹۰میلیارد ریال مطالبات موسسه‌های درمانی و دارویی خصوصی ، دانشگاهی و دولتی خوزستان در۲ روز اخیر خبر داد.
خسروی افزود: از این مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال برای موسسه های خصوصی طرف قرارداد و ۷۵۰میلیارد ریال برای موسسه های دولتی ودانشگاهی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه این اعتبار با وجود مشکلات مالی دولت به سختی تامین و در اختیار موسسه های طرف قرار داد برای تقویت نقدینگی و مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان قرار گرفته گفت: با پرداخت این مطالبات ، موسسه‌های طرف قرارداد با اطمینان بخشی بیشتری به افراد زیرپوشش بیمه سلامت خدمت رسانی می‌کنند.
۲ هفته پیش نیز یک هزار و ۳۰میلیارد ریال به عنوان بخشی از مطالبات معوقه موسسه های دولتی و خصوصی طرف قرارداد از سوی بیمه سلامت خوزستان پرداخت شد.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا صبح چهارشنبه به ۳۵۹ بیمار رسید که از این تعداد ۴۵ نفر فوت کردند.
شهرهای اهواز ، آبادان ، شوشتر، دزفول و اندیمشک از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا