مردم از نزدیک شدن به رودخانه دز خودداری کنند
مردم از نزدیک شدن به رودخانه دز خودداری کنند

سرپرست فرمانداری دزفول گفت: با توجه به پیش‌بینی شدت بارندگی‌ها طی چند روز آینده در دزفول، مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ دز، مسیل‌ها و کانال‌های آب خودداری کنند.

امید بن عباس اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی در روزهای آینده، از اواخر امروز سه‌شنبه تا پایان روز یکشنبه سوم فروردین سال ۹۹ شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، ریزش برف در ارتفاعات و وزش تندبادهای شدید در سطح کل شهرستان دزفول خواهیم بود.

وی خواستار رعایت نکات ایمنی از سوی مردم در راستای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی شد و گفت: لازم است مردم با توجه به شرایط نامساعد جوی در چند روز آینده از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی و برف‌گیر و با احتمال خطر ریزش کوه خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی شدت بارندگی طی چند روز آینده در دزفول، مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های آب پرهیز کرده و از توقف و یا اسکان موقت در پارک‌های ساحلی و در معرض وقوع سیلاب و تردد با شناورهای سبک جدا خودداری کنند.

بن عباس با بیان اینکه رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری احتیاط نموده و نکات ایمنی در رانندگی را رعایت کنند، گفت: کشاورزان و دامداران نیز تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات ناشی از بارندگی در روزهای آینده اتخاذ کنند.
بر اساس اعلام هواشناسی دزفول در اثر بارش‌های روز شنبه تا عصر یکشنبه هفته جاری، ۴۷.۲ میلی‌متر بارندگی در حوزه هواشناسی دزفول و ۹۴ میلی‌متر بارندگی در سطح شهر دزفول ثبت شده است.

منبع: مهر