توقیف خودرو و حبس تا ۱۵ فروردین مجازات خاطیان چهارشنبه‌سوری درخوزستان
توقیف خودرو و حبس تا ۱۵ فروردین مجازات خاطیان چهارشنبه‌سوری درخوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: خاطیانی که در شب چهارشنبه‌سوری اقدام به ایجاد ترافیک مصنوعی و تعرض به اماکن عمومی و خصوصی کنند با هماهنگی مراجع قضایی و شورای تامین خوزستان تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۹ بازداشت و خودرو آنها نیز تا همین مدت توقیف خواهد شد.

سردار حیدر عباس زاده در برنامه زنده تلویزیونی شب های کارون بیان کرد: در چهارشنبه سوری ۲ سال گذشته، با همکاری دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی خوزستان عملکرد خوبی ارایه شد و امسال نیز برقراری نظم و امنیت در شان مردم این استان و جلوگیری از تعرض، تخریب اموال عمومی، دولتی و خصوصی مهمترین اهداف مجموعه امنیتی، انتظامی و شورای تامین استان و شهرستان ها برای چهارشنبه آخر سال است.

وی افزود: امید است با برنامه ریزی انجام شده و همراهی مردم مانند سال های گذشته نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال نیز به خوبی برقرار شود.

سردار عباس زاده ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و طبق مصوبه شورای تامین مبنی بر پیشگیری از تجمع در پارک‌ها، آرامستان‌ها، تالارها و سایر اصناف و به تبع آن چهارشنبه آخر سال یکی از روزهای مهمی است که باید از تجمعات پیشگیری شود.

۵۴ هزار عدد مواد محترقه کشف شد

وی ادامه داد: پارسال ۲۵۰ هزار عدد مواد محترقه در خوزستان کشف و جمعآوری شد و امسال تاکنون نیز با همراهی خوب مردم و تلاش ماموران پلیس ۵۴ هزار مواد محترقه کشف شده است.

وی افزود: انتظار می رود شهروندان به فراخوان هایی که در فضای مجازی منتشر می شود، توجه نکنند؛ فروشگاه ها با پلیس نظارت بر اماکن عمومی همکاری داشته باشند و خانواده ها نیز مانع استفاده فرزندانشان از مواد محترقه‌ شوند.

فرمانده انتظامی خوزستان همچنین به موضوع احتکار اقلام بهداشتی در خوزستان اشاره کرد و گفت:یکی از اقدامات برجسته و درخواست مستمر مردم که وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است، برخورد قاطعانه با احتکار کنندگان بوده که در این رابطه پلیس امنیت اقتصادی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، سازمان تعزیرات حکومتی، صمت، و غذا و دارو روزانه از اماکن مختلف دیدن می‌کنند.

مسدود شدن ۳۰۰ سایت متخلف و دروغ‌پرداز

سردار عباس زاده ادامه داد:همچنین پلیس فتا با رصد فضای مجازی ۳۰۰ سایت و صفحه اجتماعی را مسدود و ۴۹ نفر که تبلیغات و شایعات دروغ منتشر می کردند را شناسایی و برای آنها اقدامات قانونی انجام شده است.

وی گفت: بر اساس تدابیر شورای تامین خوزستان و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و سایر دستگاه های خدماتی، ماموران انتظامی و بهداشتی در ورودی و خروجی شهرها مستقر و تب سنجی و غربالگری از مسافران انجام می شود.

دستگیری ۴۰ نفر از عاملان توزیع الکل مسموم

سردار عباس زاده افزود: در پی مسمومیت الکلی تعدادی از شهروندان در شهرستان اهواز، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و فرماندهی انتظامی اهواز بر اساس وظیفه ذاتی خود با همکاری جامعه اطلاعاتی ۴۰ نفر از عاملان اصلی توزیع الکل مسموم را شناسایی و دستگیر کرد و در این رابطه ۲۵ هزار لیتر الکل صنعتی و غیرمجاز کشف شد.

کشف ۹۴ درصدی جرایم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: امسال جرایم خشن در خوزستان با تلاش مجموعه همکاران در عوامل انتظامی، اجتماعی، ترافیکی و پلیس تخصصی و پشتیبانی و مراجع قضایی ۹ درصد کاهش یافته است؛ پارسال نیز ۲۰ درصد، در سال ۱۳۹۶ در هفت ماه نخست سال ۴۶ درصد و در مجموع ۱۳ درصد در سه سال اخیر با کاهش جرایم در خوزستان روبه رو بوده‌ایم.

وی گفت:امسال تاکنون ۹۴ درصد جرایم خشن در خوزستان کشف شده و در حوزه سرقت نیز چهار درصد نسبت به پارسال کاهش و ۸۴ درصد نیز کشفیات داشته ایم که بخشی از این سرقت ها مربوط به سال های گذشته بوده است.

منبع: ایرنا