تعطیلی های 50 درصدی جواب نمی دهد/ هفته پیش رو را تعطیل کنید
تعطیلی های 50 درصدی جواب نمی دهد/ هفته پیش رو را تعطیل کنید

اگر امروز تصمیم به تعطیلی های حداقلی بگیریم خیلی بهتر از آن است که شرایط از دسترس خارج شود و مجبور شویم کل یک استان و کشور را برای مدت طولانی تعطیل کنیم.

ظاهرا هنوز خطرناک بودن موضوع کرونا و سرعت گسترش آن جدی گرفته نشده و به مهم ترین موضوع در مساله کرونا یعنی پیشگیری و قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره های گسترش این ویروس چندان توجهی نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ شاید اگر همان روزهای اول مثبت شدن تست کرونا در کشور قرنطینه صورت می گرفت یا اگر در ورودی دیگر استان ها پایش افراد انجام می شد امروز کل کشور درگیر آن نمی شد تا مجبور باشیم هم از قرنطینه صحبت کنیم و هم به صورت قطره چکانی کشور را تعطیل کنیم.

کرونا با همه جدی و تلخ بودنش ظاهرا یک راه حل ساده دارد و آن قرنطینه و تعطیلی شهر است تا افراد کمتری به این ویروس مبتلا شوند و افرادی که کرونا گرفته اند علائم بیماری آنها نمایان شود تا آنها را قرنطینه و درمان کرد. راه حل های دیگر هر چقدر هم که قوی باشند یه تنهایی چاره کار نیستند چرا که ممکن است یک فرد بیمار که هنوز علائم بیماری را نشان نمی دهد چندین نفر دیگر را آلوده کند و این زنجیره کماکان ادامه داشته باشد.

کاری که دیروز برای قرنطینه انجام نداده ایم امروز باید برای تعطیل کردن انجام بدهیم چرا که دیگر اکثر نقاط کشور آلوده شده و قرنطینه کردن یک نقطه معنایی ندارد. در همین رابطه یکشنبه هفته پیش رو تعطیل رسمی است و این فرصت خوبی است با تعطیل اعلام کردن حداقل شنبه یا کل هفته، جلوی گسترش این بیماری که گفته می شود هفته پیک آن است را گرفت و افراد آلوده را شناسایی کرد.

هر چند استانداری خوزستان در اطلاعیه ای دستور تقسیم کارکنان ادارت به دو گروه ۵۰ درصدی و حضور یک روز درمیان در محل کار را ابلاغ کرده است اما این برای کنترل یک ویروس که به راحتی منتقل می شود کافی نیست و ممکن است در همان ۵۰ درصدی که سر کار می روند باز یک نفر آلوده باشد و مسیر خانه تا محل کار را آلوده کند.

اگر امروز تصمیم به تعطیلی های حداقلی بگیریم خیلی بهتر از آن است که شرایط از دسترس خارج شود و مجبور شویم کل یک استان و کشور را برای مدت طولانی تعطیل کنیم. نکته ای دیگر این است که اگر تصمیم قاطعی که شاید نیاز به شجاعت داشته باشد نگیریم علاوه بر کسانی که در این راه مبتلا و فوت می شوند که خسارت جبران ناپذیری است هزینه های اقتصادی سنگینی برای کشور هم رقم خواهد زد.

فارغ از تعطیلی بنگاه های اقتصادی و کسب و کارهای کوچک، یک نمونه ساده آن همین ضد عفونی کردن شهر یا خرید وسایل ضد عفونی از سوی مردم است. یعنی شما اگر امروز شهر را ضد عفونی کرده اید به این معنی نیست که دیگر نیازی به این کار نیست بلکه ممکن است بلافاصه افراد آلوده از آن مکان عبور کنند و دوباره نیاز به ضد عفونی کردن داشته باشد یا خرید وسایل ضد عفونی که تقاضای آن افزایشی است.