141 لیتر مواد ضدعفونی الکلی تقلبی در اهواز کشف شد
141 لیتر مواد ضدعفونی الکلی تقلبی در اهواز کشف شد

فرمانده انتظامی اهواز گفت: ۱۴۱ لیتر مواد ضدعفونی الکلی تقلبی در این شهرستان کشف و ۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ محسن دالوند روز سه شنبه در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: باتوجه به شرایط کنونی جامعه در بحث مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و فرصت‌طلبی برخی سودجویان از وضعیت به وجود آمده طرح شناسایی و دستگیری محتکران و سودجویان عرصه توزیع ماسک،الکل و سایر اقلام ضد عفونی کننده در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۴ اهواز با اقدامات اطلاعاتی ۲ متهم را در خصوص تولید مایع ضدعفونی الکلی تقلبی شناسایی و پس از هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی اهواز تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه متهمان، ۱۴۱ بطری یک لیتری حاوی مایع ضدعفونی الکلی که به صورت دست‌ساز و تقلبی تهیه شده بود به همراه ۲۰۰ بطری یک لیتری خالی بر چسب های دست ساز و یک بشکه ۲۰ لیتری حاوی اسانس میوه،کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز اظهار داشت: متهمان قصد داشتند مواد ضدعفونی تقلبی خود را در بازار به فروش برسانند که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش نشده است.

این ویروس که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

منبع: ایرنا