کرونا آمد به هوش باشید/ فکری برای مراکز عرضه قلیان بکنید
کرونا آمد به هوش باشید/ فکری برای مراکز عرضه قلیان بکنید

باور کنید دست ندادن ما در سلام علیک کردنمان یا روبوسی های افراطی که داریم را اگر مدتی انجام ندهیم هیج اتفاق خاصی نمی افتد و ممکن است جانمان را هم نجات دهد.

بالاخره کرونا آمد و از راه نرسیده ۵ نفر را در کشور کشته و ۲۸ نفر را نیز قرنطینه کرده است، اینکه کرونا کی آمده است که فرصت کرده ۵ نفر را زمین گیر کند و چرا اطلاع رسانی در این زمینه تاکنون نشده بود و چرا خبر اعلام ورود کرونا به کشور هم زمان با اعلام خبر مرگ چند نفر بوده است، ترس و نگرانی را دوچندان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ گویا همان سیستم فشل اطلاع رسانی موجود در کشور در مورد کرونا ویروس نیز صادق است و حتی آمار و اطلاعات دقیقی از میزان افراد مبتلا به این ویروس در کشور وجود ندارد و نشانه این گفته هم همین است که از زمان اعلام مورد مثبت کرونا در کشور ۵ نفر مرده است و تعدادی نیز قرنطینه شده اند. بالاخره این ۵ نفری که کرونا داشته اند از روزهای قبل آن را گرفته اند و ممکن است این ویروس را از کسان گرفته باشند که هنوز قرنطینه نشده اند  یا در طول زمانی که کرونا داشته اند آن را به آشنایان و دیگران نیز منتقل کرده باشند.

این موارد نشان می دهد که خطر کرونا ویروس در کمین ما جدی است و باید موارد بهداشتی لازم رعایت و آمادگی های لازم در این زمینه وجود داشته باشد و دستگاه های مربوطه به صورت لحظه ای نحوه و چگونگی پیشگیری از کرونا را به مردم آموزش دهند تا از وقوع بحرانی که محتمل است جلوگیری شود. به خصوص در خوزستان که هم مسافران و کارگران خارجی در آن تردد می کنند و هم از سایر نقاط کشور روزانه در تعداد بالا رفت و آمد دارند.

کرونا شوخی بردار نیست و با امکاناتی بیمارستانی که ما در اختیار داریم بهترین راه پیشگیری از شیوع آن است و این مهم تنها از طریق اطلاع رسانی های دقیق، آموزش و همراهی مردم میسر است. در این زمینه سازمان های متولی امر درمان در استان، علاوه بر آنکه باید بیمارستان هایی برای افراد مبتلا به کرونا تجهیز کند و پایش افراد را جدی شروع کند و مکان های عمومی و وسایل حمل و نقل را ضد عفونی کند باید با دعوت رسانه ها از آنها بخواهد که آموزش پیشگیری از کرونا را خبر اول خود کنند و آن را تکرار کنند.

برخورد با مراکزی که ممکن است در شیوع کرونا تاثیرگذار باشد یکی دیگر از مواردی است که باید انجام دهد، بالاخره اگر کرونا به اهوار برسد بر حسب ارادتی که به دورهمی و قلیان کشیدن در مکان های عمومی در این شهر وجود دارد در کمترین زمان اهواز زمین گیر می شود. پس چه بهتر از همین لحظه دستورالعمل های خاص برای مراکز عرضه قلیان و دیگر مراکزی که ممکن است باعث شیوع کرونا ویروس شود ترتیب داده شود و با آن برخورد شود.

مورد دیگر که مهم ترین است رعایت کردن خود مردم است و باور به اینکه اگر مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است نفر بعدی که این ویروس را می گیرد خود ما باشیم. یک عادت بدی که ما داریم این است که کمتر احتمال می دهیم بلاهایی که به دیگران توصیه می کنیم مراقب آنها باشند ممکن است سر خودمان هم بیاید.

کرونا آمد، بد هم آمد و این احتمال وجود دارد که آن بیرون کسانی باشند که این ویروس را دارند و از این شهر به آن شهر می روند. چه بهتر که اصول بهداشتی را از ماسک زدن تا شستشوی مرتب دست ها و .. را برای مدتی رعایت کنیم. باور کنید دست ندادن ما در سلام علیک کردنمان یا روبوسی های افراطی که داریم را اگر مدتی انجام ندهیم هیج اتفاق خاصی نمی افتد و ممکن است جانمان را هم نجات دهد.