عزل ۲ بخشدار در خوزستان
عزل ۲ بخشدار در خوزستان

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به تایید یک نامزد جدید انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، گفت: ۲ بخشدار به دلیل شائبه حمایت از نامزدی، کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عزل شدند.

علی‌حسین حسین‌زاده اظهار داشت: ۲ بخشدار در شهرستان‌های دشت آزادگان و هفتکل به دلیل شائبه حمایت از نامزدهای انتخابات عزل شدند و سرپرست جدید با حکم استاندار خوزستان منصوب خواهد شد.

وی برگزاری انتخابات سالم و بیطرفانه را یکی از اهداف عنوان کرد و افزود: اعتماد مردم به مجریان می‌تواند روی انتخاب و مشارکت مردم تاثیرگذار باشد، به همین دلیل رعایت بی‌طرفی و قانون مداری بسیار مورد تاکید است.

حسین زاده تصریح کرد: با متخلفان و افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند، در هر مرحله از انتخابات برخورد می‌شود.

پیش از این نیز رییس هیات بازرسی انتخابات خوزستان گفته بود که سه شهردار، یک بخشدار و یک شورای شهرستان به دلیل حمایت از برخی نامزدهای مجلس به ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضاییه معرفی شده‌اند.

تایید یک نامزد در حوزه مسجدسلیمان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین از تایید صلاحیت یک نامزد جدید در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل خبر داد و گفت: با تایید علی رضایی میرقائد، یک نفر به نامزدهای این حوزه انتخابیه افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل ۵۷ نفر داوطلب بودند که هیات نظارت بر انتخابات صلاحیت ۱۳ نفر و شورای نگهبان پیش از این صلاحیت ۱۹ نفر را تایید کرده بود. البته در روزهای گذشته چهار نفر در این حوزه انصراف خود را از نامزدی انتخابات اعلام کرده بودند.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا