از ۱۲ سالی که در مجلس بودم ۱۱ سال از مجلس حقوق نگرفتم/ به دلیل مبارزه با مفاسد اقتصادی تهدید شدم / اولین شبکه اقتصادی فاسد را در اهواز شناسای کردم
از ۱۲ سالی که در مجلس بودم ۱۱ سال از مجلس حقوق نگرفتم/ به دلیل مبارزه با مفاسد اقتصادی تهدید شدم / اولین شبکه اقتصادی فاسد را در اهواز شناسای کردم

نماینده ی اسبق و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در مجلس هشتم با جمع محدودی از نمایندگان پیشنهاد تشکیل فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح کردیم که به دلیل اینکه پیگیر این موضوع بودیم تهدیداتی علیه ما صورت گرفت.

به گزارش کاوش، ناصر سودانی شامگاه سه شنبه ( ۲۹ بهمن ماه) در اولین نشست انتخابات که با حضور، سید کریم حسینی، احمد سراج، رضا کلاه کج، ایمان محمدی و سید رضا میرزاده کاندیداهای حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مسجد شهداء اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بنا به مستندات موجود این افتخار را دارم که اولین شبکه اقتصادی فاسد در اهواز را شناسایی و اعلام کرده ام.

وی مفاسد اقتصادی را آفاتی برای انقلاب دانست وبا بیان اینکه بعضی از مسئولان کشور به فساد آلوده بوده و حقوق های نجمومی داشته اند، افزود: در رابطه با مفاسد اقتصادی هر کجا که اطلاعاتی به دستمان رسید وظیفه ی شرعی خود دانسته ایم افشاء و پیگیری کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرچه اقتدار مجلس بالاتر باشد اقتدار نظام، کشور و ملت نیز بیشتر می شود و به همان میزان که مجلس مقتدر باشد شتاب برای رفع مشکلات، تحقق اهداف متعالی، تمدن سازی و گام نهادن در بیانیه دوم انقلاب اسلامی سریعتر خواهد بود.

سودانی عنوان کرد: قطعا انتخاب مردم نیز باید یک انتخاب مقتدرانه و به موازات عظمت مجلس باشد و نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی، با اراده ای بلند و سابقه ای درخشان و تاثیر گذار یر تصمیم گیرندگان در کشور انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در دوره های نمایندگی از رهگذر نطق ها، پیگیری ها و بیانیه ها توانستیم ۷۵۰ مصوبه برای توسعه و رفع چالش های خوزستان مطرح کنیم که برخی از آن ها به انجام رسید، بعضی نیمه تمام و بخش دیگر آن به دلیل اینکه دوره ی نمایندگی ما به اتمام رسید راکد باقی ماند.

این کاندیدای حوزه انتخابیه ی اهواز بیان کرد: در برنامه ی پنج ساله ی ششم، خوزستان را به عنوان استان اول برای محرومیت زدایی قرار دادیم که البته این برنامه در دوره ی دهم مجلس رها شد.

سودانی در بخش دیگر از صحبت های خود در رابطه با شفافیت آرای نمایندگان اضافه کرد: معتقد به ۲ پدیده از جمله اتاق شیشه ای و سامانه ی شفاف سازی هستم. باید تدبیری اندیشید که هر نامه ای که از سوی یک نماینده به وزارت خانه یا اداره ای ارسال شود یک نسخه از آن در اختیار بانکی برای جمع آوری آن ها قرار گیرد، همچنین هر سفارش تلفنیف حضوری، توصیه، نطق و رای نماینده باید ضبط و شفاف باشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی برخی مواقع رای مخفی است که این کار دست ما داده است و می توانیم تعدیلی در این موضوع به انجام برسانیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وجود آن که سه دوره در مجلس نماینده بودم پرونده ی بنده در شورای نگهبان به عنوان برند و الگوبرای مقایسه با دیگر پرونده ها قرار می گیرد و هیچگونه لکه ی سیاه اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی ندارم.

سودانی با اشاره به اینکه سه بار متوالی از مردم رای گرفتن کار ساده ای نیست ، در خصوص هزینه های تبلغاتی اذعان کرد: برای تبلیغات هر مقداری که کار صورت گرفته به همان اندازه  به صورت شخصی هزینه کرده ام و یکی از کسانی که در این راستا کمک کرد پدر داماد بنده بود.

وی همچنین در رابطه با ادعای حقوق های نجومی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت حقوق نمایندگان یکی از حقوق مردم است، توضیح داد: از ۱۲ سالی که در مجلس بودم ۱۱ سال از مجلس حقوق نگرفتم و تنها سال اول نمایندگی حقوق گرفتم که ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

این کاندید مجلس در حوزه انتخابیه ی اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در رابطه با بحث برجام اظهار کرد: آقای روحانی رییس جمهور قصد داشت یک ۲ قطبی را در کشور بین موافقان و مخالفان برجام ایجاد کند و بعد بگوید مقام معظم رهبری نمی گذارند ما کارکنیم و به دنبال این بودند بگویند می خواهیم مملکت را نجات دهیم اما نمی گذارند.

سودانی با عنوان اینکه در حال حاضر آبرویی برای آقای روحانی در رابطه با برجام نمانده است، افزود: برای ما پیام آمد که این بهانه باید از افرادی که چنین ادعایی می کنند گرفته شود تا جامعه از ۲ قطبی بودن خارج شود.