نماینده ولی فقیه در خوزستان: شورای نگهبان با متخلفان انتخاباتی برخورد کند
نماینده ولی فقیه در خوزستان: شورای نگهبان با متخلفان انتخاباتی برخورد کند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نامزدهایی که صدها میلیون برای رای گیری هزینه می کنند و بریز و بپاش دارند در تراز انقلاب نبوده و شورای نگهبان نسبت به رد صلاحیت آنها اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد شامگاه یکشنبه در نشست با جوانان و طلاب فعال در زمینه های فرهنگی و سیاسی در مصلی مهدیه اهواز اظهار داشت : اگر بخواهیم به یک مجلس تراز انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم باید برای آینده کار کنیم.

وی گفت:مطالبه رهبر معظم انقلاب در نشست اخیر خود این بوده که نخبه پروری کنیم تا این نخبگان بتوانند مشکلات مسئولیتی را در نظام مقدس اسلامی برطرف کنند.

وی افزود: در این نشست مسایل مختلف و نظرات خوبی درخصوص انتخابات از سوی جوانان فعال حوزه سیاسی و فرهنگی استان مطرح شد که نکات بسیار ارزشمندی بودند؛ انتقاد کردن مناسب است اما ارائه راهکار نیز ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در ابتدا حضور حداکثری برای ما اولویت است و ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا یکبار دیگر انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان در ماه‌های گذشته با سخنان خود تا اندازه ای مردم را ناامید و دلسرد کرده اند اما امت اسلامی پیمان خود را با امام خود بسته اند و در فرصت باقیمانده باید تلاش کنیم انتخاباتی پرشور رقم بزنیم.

وی بر توجه به شاخص‌های مهم نماینده تراز انقلاب تاکید کرد و گفت: برخی مواقع شهروندان در زمینه اشتغال ، مسکن و موضوعات گوناگون مطالبه گری می کنند اما زمانی که از آنها سوال می شود که در انتخابات به چه افرادی رای داده اند ، می گویند که رای سفید به صندوق انداخته اند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: نباید در چنین شرایط حساس کشور رای سفید به صندوق بیندازیم و نسبت به سرنوشت خود بی اعتنا باشیم .

وی تصریح کرد: تعدادی از نامزدها به محض ورود به مجلس عهد و پیمان خود را فراموش می کنند ؛ برخی از رد صلاحیت ها به ما مراجعه می کنند و تقاضای حمایت دارند در حالی که تخلفات مالی گسترده ای را داشته اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر در انتخابات شرکت نکنیم چهار سال دیگر رهبر معظم انقلاب باید خون دل بخورد؛ باید با حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات سرنوشت خود را رقم بزنیم.

وی اظهار داشت : برخی ها هزینه‌های میلیونی و بعضا میلیاردی می‌کنند و کارناوال های شادی در خیابان راه انداخته اند در حالی که این افراد قرار است نمایندگان امت حزب‌الله باشند اما این هزینه‌ها را از کجا آورده اند.

حجت‌الاسلام موسوی فرد گفت: برخی‌ها صدها میلیون هزینه می‌کنند و پوستر های زیادی را در کنار یکدیگر به دیوار مردم می چسبانند در حالی که صاحب این منازل ناراضی است و کجای این حرکت های غیر اخلاقی بوی تقوا و تدین می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: افرادی که این گونه هزینه می‌کنند با اموال بیت المال می‌خواهند چه کنند؛ بی شک پشت پرده این هزینه های میلیونی سرمایه گذارانی هستند که پس از ورود نامزدها به مجلس به دنبال امتیازات گسترده ای هستند.

وی ادامه داد: اگر شهردار قوی داشته باشیم این نشان دهنده شورای شهر قوی است و در غیر این صورت عملکرد شوراها زیر سوال می‌رود؛ وقتی مجلس قوی داشته باشیم بی‌شک می‌توانیم وزرا و مدیران قوی را برای کشور انتخاب کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مرکز استان باید نماینده تراز انقلاب داشته باشد تا بتواند آبروی استان را حفظ کند اما آنهایی که میلیاردی هزینه می‌کنند به درد مجلس اسلامی نمی خوردند .

وی اظهار داشت :آتش به اختیار طرفداران انقلاب اینجا خود را نشان می‌دهد؛ باید به دنبال فردی باشیم که بتواند مشکلات استان را برطرف کند و امیدواریم با انتخاب اصلح این نمایندگان را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیگر معنی ندارد و در چنین شرایطی نماینده انقلابی باید مطالبه شود.

وی تدین و تقوا ، توان مدیریتی، تنفر از فساد ، حفظ عزت ملت ، مرز بندی مشخص با دشمن، توجه به مصالح نظام و منطقه ای و در نهایت ساده زیستی را از ویژگی های اصلی یک نماینده انقلابی برشمرد و گفت: کاندیدای مجلس باید برای نگرانی مردم برنامه های عملی ارائه دهند ؛ اشتغال ،مسکن و عدالت اجتماعی از مطالبات جدی شهروندان است.

وی با تاکید بر رفع مشکلات بیکاری در استان توسط نمایندگان مجلس آینده اظهار داشت: ۷۰۰ هزار نیروی بیکار در استان وجود دارد که باید نمایندگان برای این جوانان برنامه های عملی ارائه دهند؛ برای مسکن و معیشت مردم باید کاری اساسی انجام شود و در حوزه کشاورزی و کوتاه کردن دلالان راهکارهای مناسب ارائه شود .

نشست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فر نماینده ولی فقیه در استان با جمعی از فعالان فرهنگی ،طلاب و دانشجویان فعال سیاسی و فرهنگی شامگاه یکشنبه در محل مصلی مهدیه اهواز پیرامون مسائل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست جمعی از دانشجویان و جوانان فعال در حوزه فرهنگی و سیاسی استان نظرات خود را در خصوص چگونگی رفتار نامزدها در روزهای پیش از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس و پس از آن حضور در مجلس و رسیدگی به مشکلات مردم، شفاف سازی کاندیدا برای هزینه‌ های انتخاباتی، چرایی استفاده نامزدها از اماکن و امکانات دولتی برای تبلیغات و ارائه لیست های مختلف را ارائه دادند .

همچنین در حاشیه این نشست از پوستر شهدای مقاومت نیز رونمایی شد.

منبع: ایرنا