خوزستان با کمبود ۱۰۰ پایگاه فوریت پزشکی مواجه است
خوزستان با کمبود ۱۰۰ پایگاه فوریت پزشکی مواجه است

استاندار خوزستان گفت: خوزستان با کمبود ۱۰۰ پایگاه فوریت پزشکی جاده‌ای و شهری مواجه است که تلاش می کنیم این میزان کمبود کاهش یابد.

غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از یک فروند بالگرد پیشرفته اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: این بالگرد از تجهیزات خوب امدادی برخوردار است.

وی افزود: استان به چهار بالگرد اورژانس هوایی نیاز دارد که در حال حاضر از دو بالگرد بهره مند است و مقرر شده وزارت بهداشت بالگرد دیگری در اختیار شهرستان دزفول قرار دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شهرستان ایذه نیز به یک بالگرد اورژانس هوایی نیاز دارد، گفت: با در اختیار قرار دادن این بالگردها، توان اورژانس هوایی خوزستان تکمیل می‌شود.

شریعتی، اورژانس هوایی را یکی از ضرورت‌های فوریت پزشکی دانست و ادامه داد: این بالگردها برای رسیدگی به بیماران به ویژه بیماران حاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرواز خواهند داشت و امیدواریم با اقدامات و پیگیری‌های مؤثر صورت گرفته در این حوزه بتوانیم دو بالگرد دیگر را به استان وارد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوزستان با کمبود ۱۰۰ پایگاه فوریت پزشکی جاده‌ای و شهری مواجه است که در این راستا سال گذشته طی امضای تفاهمنامه استانداری با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مقرر شد ۵۰ پایگاه احداث شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: از این تعداد ۱۰ پایگاه مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود احداث دیگر پایگاه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.

شریعتی افزود: با توجه به اهمیت فوریت‌های پزشکی، بلافاصله پس از تکمیل ۴۰ پایگاه فوریت پزشکی در جاده‌های استان، قرارداد احداث ۵۰ پایگاه دیگر به امضا خواهد رسید تا نقشه راه فوریت‌های پزشکی استان به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شود.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها پس از احداث، توسط وزارت بهداشت تجهیز خواهند شد، اظهار کرد: تکمیل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در جاده‌ها علاوه بر ایجاد ظرفیت استخدامی جدید در استان، امکان رسیدگی بهتر به بیماران و توسعه رفاه و رضایت مردمی را مهیا خواهد کرد.

منبع: مهر